Avatar billede rabell Nybegynder
18. marts 2008 - 16:22 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ruby in Rails - optimering af hastighed

Jeg har et site, der bliver programmeret i Ruby on Rails/Ajax, og vi har et problem, at hastigheden på sitets loadtid er meget lav, selvom sitet ikke er videre tungt. Selve home-pagen er på ca. 520 kb, og vi har en søgefunktion, der især driller og er langsom.

Jeg mangler de gode spørgsmål til mine programmører (sydeuropæere), der har svært ved at tage problemet seriøst - men det er fundamentalt for vores site, at det er hurtigt.

Mit spørgsmål er:

Hvilke løsninger kan jeg spørge dem om, de har prøvet?

Er der måder i Ruby on Rails til at optimere hastigheden af sitet?

Hvis ja, hvillke?

Da spørgmålet er meget vigtigt for os giver vi høje point til den bedste løsning.

På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2008 - 04:08 #1
Det er meget svært at komme med nogle konkrete forslag på så en så ikke-teknisk
beskrivelse.

Vi skal se noget kode og noget database struktur (jeg antager at der søges i database)
for at kunne sige noget.

Meget generelt:
- index på søge og join felter
- aldrig wildcard først i LIKE
Avatar billede rabell Nybegynder
22. marts 2008 - 11:48 #2
Ok, mht. programmeringen er den kommenteret på italiensk. Rigtigt der søges i databasen, og det er søgningerne der er meget langsomme. Jeg prøver at grave lidt mere info frem.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2008 - 03:27 #3
Kommentarer på andre sprog end engelsk er et skidt tegn med hensyn til professionalisme.
Avatar billede rabell Nybegynder
25. marts 2008 - 17:00 #4
ja, de italienere er heller ikke så prof igen, haha.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juli 2008 - 01:47 #5
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede rabell Nybegynder
13. januar 2009 - 14:11 #6
ja, du får points. Hvad er det nu lige jeg gør? Noget med 'svar', ikke?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. januar 2009 - 15:14 #7
jeps
Avatar billede rabell Nybegynder
13. januar 2009 - 15:24 #8
Så er den i vinkel :-)