Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 16:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk navn fra link til xxx.asp dokument

Hej eksperter

Jeg har en menu bestående af alm. links til en default.asp side, med include filer. Mit ønske er at kunne hente include filens navn dynamisk, sådan jeg jeg heletiden linker til den samme default.asp side, men skifter include filen.

Eks: (menu)<li><a id="contact" href="default.asp" target="_self" title="Contact"><span>Contact</span></a></li>

(default.asp)<!--#include file="(det valgte id navn).asp" -->

Kan det lade sig at gøre?

Mvh fauer
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 16:16 #1
ikke med SSI - men du kan bruge enten Server.Transfer(DinVariabel & ".asp") eller overveje at lave hele strukturen om til noget a la følgende; http://web-dev.dk/post/2008/03/Masterpage-look-a-like-i-ASP.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 16:18 #2
sludder - ikke Server.Transfer men Server.Execute
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 16:43 #3
Hvad med min Access db, kan jeg ikke bruge den?, jeg er ikke vild med java...

Jeg har lavet en kolonne i min txttabel, som hedder NavnID med det navn som include filen skal have. Og en kolonne som er selve menu navnet MenuID... Men jeg kan ikke lige overskue det.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 17:34 #4
java? hvor kommer java ind i billedet?

Om du bruger include file, server.execute eller metoden på det givne link giver det samme resultat - de giver bare nogle forskellige muligheder.
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 18:29 #5
Keysersoze... jeg kan ikke finde ud af at overføre det eksempel til det jeg vil have. jeg kender ikke server.execute, og vil foretrække en løsning jeg også selv kan forstå bagefter.

js er da javascript, så vidt jeg ved.
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 18:49 #6
js er javascript - korrekt, men der er forskel på java og javascript.

Server.Execute kan du bruge på præcis samme måde som include file - eneste forskel er at du ikke kan genbruge information på tværs af siden, dvs har du en db-conn på din default.asp kan du ikke benytte den på den inkluderede side men skal i stedet oprette en ny db-conn.

Eksemplet fra linket burde være lige til at copy/paste - men hvis der er noget du ikke forstår så fortæl hvad og lad os se hvad der kan gøres. hvis det kun er js-delen du er bange for kan du bare udelade den parameter.
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 19:07 #7
Det jeg ønsker mig er denne dette... blot på et link i stedet for en selectboks, kan man virkelig ikke det?

<select name="LnavnSelect" style="width:100px" class="formR" onChange="window.location.href='http://www.xxxxx/'+this.options[this.selectedIndex].value+'.asp'">
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 19:09 #8
link til default.asp, men med ændring af include filens navn
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 19:15 #9
den forstod jeg ikke helt? vil du have parametre på dit link eller?
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 19:21 #10
hvis du hentyder til det dynamiske filnavn så kan du ikke lave en dynamisk include file - der er de muligheder jeg har givet og ellers den kedelige med if'er;

<%
if variabel = "side1" then
%><!--#include file="side1.asp" --><%
elseif variabel = "side2" then
%><!--#include file="side2.asp" --><%
end if
%>
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 19:28 #11
Undskyld hvis jeg er dårlig til at formulere mit spørgsmål, og ikke bruger de rigtige fag termer, jeg har bare designer hjerne og ikke programmerings hjerne.

Når jeg klikker på mit menu link, skal den linke til default.asp og ændre navnet på include filen i default.asp. hvis mit menu link hedder "contact" skal include filens navn blive til contact.asp...

Det må kunne laves med request.querystring på en eller anden måde
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 19:37 #12
Så skal variablen vær lig med linkets id(="contact"), hvordan bliver den det?
Avatar billede keysersoze Guru
18. marts 2008 - 19:44 #13
LINK
<a href="default.asp?page=contact">kontakt</a>

VARIABEL
variabel = Request.Querystring("page")
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 19:53 #14
Jeg prøver lige
Avatar billede fauer Nybegynder
18. marts 2008 - 20:19 #15
Ja keysersoze... det var bare det!

Tusinde tak for hjælpen!

Husk at sende et svar, så du kan få de velfortjente points.  :o)

Mvh fauer
Avatar billede keysersoze Guru
19. marts 2008 - 22:07 #16
svar :)
Avatar billede fauer Nybegynder
20. marts 2008 - 11:45 #17
Hej keysersoze

Hvis du skulle være nysgerrig, så kan du se her hvad din hjælp gik til... smiler
http://www.fauerflora.dk/islandretreat/... der er et lille CMS til, så de selv kan ligge teksterne ind.

Mvh fauer