Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 10:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kontrol af FLV video fil

Hej

Jeg er ved at lave et videobanner og loader min flv fil med følgende kode og det virker fint:

var my_nc:NetConnection = new NetConnection();
my_nc.connect(null);
var my_ns:NetStream = new NetStream(my_nc);
my_video.attachVideo(my_ns);
my_ns.setBufferTime(5);
my_ns.play("FLV/banner_280x180.flv");

Nu er problemet bare at jeg ikke ønsker at videoen skal starte med at afspille (den skal godt nok loade - men blot være stoppet)
Hvordan gør jeg dette og hvordan får jeg den i gang igen?

Jeg har prøvet med følgende koder, men uden held:
my_ns.pause();
my_ns.resume();
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. marts 2008 - 10:27 #1
Problemet er, at videoen ikke starter med at spille med det samme, så dine pause-kald fungerer ikke.

Sæt en eventlistener op, der kigger efter hvornår bufferen er fuld. Bufferen er f.eks. på 3 sekunder, og når de er loadet, vil videoen afspille. Du kan så fange denne event og sørge for at stoppe afviklingen så snart videoen er startet.
Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 11:04 #2
aha det anede mig det var der den var gal. Har du også et eksempel på hvordan sådan en kode kunne se ud?
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. marts 2008 - 12:55 #3
AS2 må være noget i stil med:

    my_ns = new NetStream(this.my_nc);
    my_ns.onStatus = function(infoObject:Object) {
        if (infoObject.code == "NetStream.Play.Stop") {
            trace("netstream.stop")
            _root.my_ns.pause(true);
            _root.my_ns.seek(0,1);
        }
        if (infoObject.code == "NetStream.Buffer.Full") {
            if (firstload){
                firstload = false;
                my_ns.pause(true);
            }
Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 13:23 #4
Tak for forsøget men det virker ikke rigtigt.
Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 13:33 #5
Det burde da heller ikke være så besværligt at lave en simpel stopfunktion....eller hvad.
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. marts 2008 - 14:05 #6
Virker det heller ikke uden firstload variablen?

    my_ns.onStatus = function(infoObject:Object) {
        trace(infoObject.code);
        if (infoObject.code == "NetStream.Buffer.Full") {
            my_ns.pause(true);
        }
Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 14:45 #7
Se nu sker der noget. Dog når den at afspille ca. 2 sek. inden den stopper og det duer ikke rigtigt da der er lyd på. Meningen er at den først må afspille ved mouseover, men gerne preloade skult i baggrunden inden........hvis du kan følge mig.

Når man kalder pause(true) henter den så stadig videoen eller sættes dette også på pause?
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. marts 2008 - 15:00 #8
Den henter stadig videoen.

Det er måske lidt en hacker-metode, men du kan jo skjule videoen og skrue ned for lyden indtil den er pauset.
Du kan også lytte efter "NetStream.Play.Start", måske er det bedre?

if (infoObject.code == "NetStream.Play.Start") {
            _root.my_ns.pause(true);
}

Husk at teste online også, hvis du ikke allerede gør det - der er stor performanceforskel.
Avatar billede showoff Nybegynder
18. marts 2008 - 15:41 #9
Perfekt nu spiller det. Det var bedre at lytte efter "NetStream.Play.start"
Du kan se resultatet her hvis du vil http://www.showoffmedia.dk/nibe
Må jeg ellers spørge hvad du laver til dagligt, for det er da muligt jeg kunne bruge dig som freelance på nogle flashopgaver engang hvis det har interesse?

Du sender naturligvis bare et svar
Avatar billede andersbro Nybegynder
18. marts 2008 - 20:28 #10
Det var godt :-)

Jeg har mit eget firma, funkybjarne.com, hvor jeg bl.a. laver flashløsninger. Så skriv gerne en mail, hvis du har brug for freelance hjælp - lige for tiden er jeg godt nok ret booket.
Avatar billede webee Nybegynder
04. april 2008 - 18:58 #11
Hej Showoff,

så lige dit bannerprojekt og det er lige sådan en, jeg skal i gang med. Vil du dele den færdige kode til projektet med os? :-)
Avatar billede showoff Nybegynder
05. april 2008 - 22:05 #12
Hej Webee

Er lige på ferie pt. og først tilbage på mit kontor den 11. april, så vil jeg godt prøve at lægge koden ud, den blev dog lidt snørkelt, men det funger nu.