Avatar billede the_raze Nybegynder
17. marts 2008 - 21:53 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gode råd mht. XML og XSLT

Hejsa,

Jeg er i den situation at jeg genererer en web-formular vha. en .xslt fil, ud fra en .xml fil, som ser ud på følgende måde:

<NewDataSet>
  <Fields>
    <Control>TextBox</Control>
    <Data>String</Data>
    <Required>Yes</Required>
    <Order>1</Order>
    <Label>Navn</Label>
    <Id>Navn</Id>
    <Text />
  </Fields>
  <Fields>
    <Control>Multiline</Control>
    <Data>Other</Data>
    <Required>Yes</Required>
    <Order>2</Order>
    <Label>Adresse</Label>
    <Id>Adresse</Id>
    <Text />
  </Fields>
</NewDataSet>

Ovenstående xml giver mig 2 formfelter:

Et input felt med en tilhørende label der hedder Navn, samt et id der er "navn".

Et textarea (multiline) felt med en tilhørende label der hedder adresse, samt et id der er "adresse".

Denne xml bliver som sagt kørt gennem en .xslt fil, som så genererer min form.

Når denne form så bliver udfyldt og submittet, bliver alle felterne i formen læst igennem - og gemmes i følgende xml format:

<NewDataSet>
  <Results>
    <Navn>Jesper</Navn>
    <Adresse>Testvej 123</Adresse>
  </Results>
</NewDataSet>

Jeg står nu i den situation, at jeg egentlig godt kunne tænke mig at man havde mulighed for at redigere i det input man før havde indtastet i formularen - og det er her jeg har brug for jeres hjælp.

Hvordan gør jeg det nemmest, så jeg indlæser mit input i den oprindelige formular? Skal jeg evt. lave min XML helt om, så den ligner mit formular xml og så bare har et "input" felt, som bliver fyldt ud med det pågældende input og så parset af min .xslt fil som parser min form xml, eller hvad vil i anbefale?

På forhånd tusind tak for jeres gode råd. :)
Avatar billede the_raze Nybegynder
17. marts 2008 - 22:16 #1
Forhøjer gerne point hvis det er krævet :)
Avatar billede arne_v Ekspert
22. marts 2008 - 04:12 #2
Det er vel det vi fik ordnet her http://www.eksperten.dk/spm/824252?
Avatar billede the_raze Nybegynder
22. marts 2008 - 12:26 #3
Yeps! :)

Lukker!