Avatar billede clint70 Nybegynder
17. marts 2008 - 14:29 Der er 7 kommentarer

Hardisk og CD rom kan ikke køre samtidig

Når min HD og CDrom drev (det er en brænder) er sat til, dvs. forbundet med bundkortet samtidigt, kan PCen ofte ikke boote. Der kommer en fejldmedling om, at filen: ...system32/system mangler eller er defekt. Troede først det var HD der var færdig, satte en anden i, uden held. Fandt tilfældigvis ud af, at fejlmeldingen ikke kommer, når kun HD er sat til bundkortet. Hvad gør jeg? Er det mit bundkort, der er færdig? (det er et Soltek 75 - ældre sag).
Avatar billede justrace Novice
17. marts 2008 - 14:39 #1
Sætter du dem på samme kabel? Udmærket bundkort, set med den tids øjne. :)
Avatar billede Jensen DK Novice
17. marts 2008 - 14:47 #2
De skal nok ha`hver sit kabel og være master begge to
Avatar billede clint70 Nybegynder
19. marts 2008 - 21:00 #3
De har hver sit kabel. Er ikke sikker på om de kører master begge. Er ikke hjemme nu. Vil checke det på mandag. Det mystiske er, at det har kørt uden problemer i flere år. For ca. 1/2 siden begyndte den omtalte fejlmelding at opstå ifm. opstart...
Avatar billede Jensen DK Novice
20. marts 2008 - 06:28 #4
Det er først nu du skriver at det har kørt fint længe, så tror jeg at dit CD drev enten står til første boot i bios eller er defekt.
Du kan prøve at fjerne det i enhedshåndtering, genstarte og lade windows instalere det påny.
Avatar billede Jensen DK Novice
09. juni 2008 - 07:50 #5
Er problemet løst? kan der lukkes her?
Avatar billede Jensen DK Novice
01. september 2008 - 07:44 #6
Sker der noget her?  Kan der afsluttes?
Du kan læse her hvordan man lukker / giver point i sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede Jensen DK Novice
29. november 2008 - 08:11 #7
Det er mærkeligt at dem med problemer kan finde ud af at skrive her ind, men de kan ikke finde ud af at markere et navn og klikke accepter for at give point for hjælpen.