Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2008 - 22:06 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

EditItemTemplate og GridView

Hejsa...

Jeg har et GridView som er bundet til min database, via en stored procedure. Når brugeren klikker på EDIT knappen ønsker jeg at et felternes værdi bliver vist i en DropDownListe sammen med de resterende værdier fra database kolonnen.

Dvs. forstil dig at div. værdier i rækkerne i databasen for den ene kolonner indeholder 1,2,3,4 og 5.

Når brugeren klikker på EDIT knappen skal rækkens værdi være den valgte værdi i dropdownlisten fx. taller 3. Men de resterende værdier fra databasen skal også være loaded ind i dropdownlisten, således at brugeren kan ændre værdier på denne måde, men kun med gyldige data.

Men andre ord er jeg i tvivl om hvad der skal står på XXX pladserne, min datasource hedder "SqlDataSource1" og min kolonne hedder "TimeTo":

<asp:DropDownList id="ddlTimeFrom" runat="server" DataValueField="XXX" DataTextField="XXX" DataSource="XXX" selectedvalue='XXX'></asp:DropDownList>

Jeg har prøvet flere kombinationer, men uden held.

Mvh. PabloPablo
Avatar billede jorgen_c Nybegynder
21. marts 2008 - 12:20 #1
Der er et eksempel på det her:

http://www.asp.net/learn/data-access/tutorial-20-vb.aspx

Det er et stykke nede på siden under overskrifter:

Adding the Categories and Suppliers DropDownLists
Avatar billede mikalj Nybegynder
25. marts 2008 - 11:32 #2
noget i den her stil

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource1" runat="server"
    SelectCommand="SELECT * FROM table1">
</asp:SqlDataSource>

<asp:SqlDataSource ID="SqlDataSource2" runat="server"
    SelectCommand="SELECT * FROM table2">
</asp:SqlDataSource>

<asp:GridView ID="GridView1" runat="server" DataSourceID="SqlDataSource1">
    <Columns>
        <asp:TemplateField">
            <ItemTemplate>
                <asp:label ID="Label1" runat="server" Text='<%# Eval("valgtid") %>>
            </ItemTemplate>
            <EditItemTemplate>
                <asp:DropDownList id="DropDownList1" runat="server" DataValueField="id" DataTextField="text" DataSource="SqlDataSource2" selectedvalue='<%# Bind("valgtid") %>'></asp:DropDownList>
            </EditItemTemplate>
        </asp:TemplateField>
    </Columns>
</asp:GridView>

"valgtid" er et felt fra sqldatasource1 (det som gridviewet får data fra) mens "text" og "id" er felter fra sqldatasource2 (det som dropdownlisten får data fra)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
26. marts 2008 - 10:19 #3
Mange tak for hjælpen begge to.
Lad mig dele points imellem jer - læg begge et svar :)
Avatar billede jorgen_c Nybegynder
26. marts 2008 - 12:34 #4
mange tak, håber det spiller for dig nu
Avatar billede mikalj Nybegynder
26. marts 2008 - 13:14 #5
svar