Avatar billede jimmydk Nybegynder
16. marts 2008 - 13:54 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

print multi lines

Sidder og leger med windows app, hvor jeg har en multiline textbox.
Indholdet af denne skal printes ud, men der deler ikke selv indholdet.
Så hvis det er en lang linie uden "enter" køre den bare ud af papiret.

Nogen som lige har en løsning på dette

Kode/
e.Graphics.DrawString(BemaerkT.Text, printFont, System.Drawing.Brushes.Black, 100, 500);
/kode
Prop/
            this.BemaerkT.AcceptsReturn = true;
            this.BemaerkT.AcceptsTab = true;
            this.BemaerkT.BackColor = System.Drawing.SystemColors.MenuBar;
            this.BemaerkT.Location = new System.Drawing.Point(94, 124);
            this.BemaerkT.MaximumSize = new System.Drawing.Size(350, 75);
            this.BemaerkT.MaxLength = 500;
            this.BemaerkT.MinimumSize = new System.Drawing.Size(350, 75);
            this.BemaerkT.Multiline = true;
            this.BemaerkT.Name = "BemaerkT";
            this.BemaerkT.ScrollBars = System.Windows.Forms.ScrollBars.Vertical;
            this.BemaerkT.Size = new System.Drawing.Size(350, 75);
            this.BemaerkT.TabIndex = 5;
/Prop
Avatar billede bitmatic Nybegynder
16. marts 2008 - 17:02 #1
Prøv at give DrawString et rektangel at tegne i. Det bør give dig multiline output.

Sådan her f.eks.:

e.Graphics.DrawString(BemaerkT.Text, printFont, System.Drawing.Brushes.Black, new System.Drawing.RectangleF(0,0,500,500), new System.Drawing.StringFormat());
Avatar billede jimmydk Nybegynder
16. marts 2008 - 17:46 #2
Smukt :)

Det løste problemet jeg takker.!!

Hvis du smider et svar smider jeg lidt points efter dig
Avatar billede bitmatic Nybegynder
16. marts 2008 - 19:14 #3
velbekomme :)