Avatar billede camban Nybegynder
16. marts 2008 - 09:49 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Variabler ind i flash

Jeg har et slideshow hvor en flashfil står og fader mellem 2 billeder. Men jeg vil gerne lave filen hel dynamisk, det vil sige at den henter stinavn og antal ind istedet for at skrive det ind i flashen.

Jeg skal have disse variabler fra en php-fil ind i flash:

&billede1=http://www.domæne.dk/mappe/bill1.jpg&billede2=mappe/bill2.jpg&billede3=mappe/bill3.jpg&billede4=mappe/bill4.jpg&billede5=mappe/bill5.jpg

og det kan jeg også godt i et dynamisk-tekstfelt men jeg vil sætte dem ind i koden, kan jeg ikke helt greje hvordan.

I roden har jeg følgende:

System.useCodepage =true;

loadVariablesNum("http://www.domæne.dk/flashbilleder.php",0);
stop();

function randRange(min, max)
{
  tal = Math.round(Math.random()*(max-min))+min;
    trace(tal);
return tal;
}

På slideshow-movieclippet i rod-framen har jeg flg.:

loadVariablesNum("http://www.domæne.dk/flashbilleder.php",0);

import mx.transitions.*;
createEmptyMovieClip("a5",1); a5._alpha=0;
createEmptyMovieClip("b5",2); b5._alpha=0;

(f=

function()
{
  clearInterval(i);
  if(c == a5)
      {p = b5}
  else
    {p = a5};
(m5 = new MovieClipLoader()).loadClip(HER VIL JEG HAVE MIN VARABLE billede + _parent.randRange(1,5), p);
  m5.onLoadComplete=function()
  {

      new Tween(c,"_alpha",0,100,0,40);
      t=new Tween(c=p,"_alpha",0,0,100,40);
      t.onMotionFinished = function()
      {
        i=setInterval(f, 6000);
      }
}).call();

Koden er noget jeg har fået et sted fra og som siden er modificeret, og det plejer at virke fint når billedesti og navn skrevet ind.(m5 = new MovieClipLoader()).loadClip("/mappe/bill" + _parent.randRange(1,5) + ".jpg", p);

Håber der er nogen der kan hjælpe?

Cam
Avatar billede andersbro Nybegynder
16. marts 2008 - 20:48 #1
Brug swfObject til at embedde swf'en i din html-side. Den indeholder en meget let metode til at hente variabler ind i flash'en.
http://flashforum.dk/tags/swfobject
Avatar billede camban Nybegynder
24. juni 2008 - 13:47 #2
Svar