Avatar billede muerteh Praktikant
16. marts 2008 - 01:51 Der er 4 kommentarer

Farve-knas på tilfældige video'er

Hej.
Jeg havde et problem med at ca. halvdelen af alle film (divx mpg osv) blev vist i en tilstand der næsten lignede sort/hvid, men engang imellem kan man ane farver i det.

Det virkede meget underligt, så jeg prøvede at afspille filerne fra en anden computer via netværk - imens de stadig lå på computeren med problemer.
Så var der tilsyneladende ingen problemer - alt virkede perfekt fra den anden computer..

Så jeg tænkte at det nok var et problem på den computer de lå, og jeg regnede med at den ville forsvinde ved en formatering - men nu efter jeg har formateret, er fejlen der stadig.

Håber nogen har hørt om dette problem, og ved hvad der kan gøres.

På forhånd tak :)
Avatar billede thov Forsker
16. marts 2008 - 03:22 #1
Så nu ved du, at det ikke er filmene som er syge - det er kombinationen af grafikkort og skærm (TV ?).
Overfører du signalet med s-video eller komposite, kan en såkaldt 'color-fix' adapter sandsynligvis afhjælpe problemet. http://www.sandberg.it/product.aspx?id=503-65
Avatar billede muerteh Praktikant
16. marts 2008 - 13:17 #2
Jeg bruger sådan en samle-adapter så jeg kan have 2 computere til samme skærm, mus osv... men har lige prøvet at pille skærmen fra og sætte den til direkte, og der var ingen forskel :/
Avatar billede muerteh Praktikant
16. marts 2008 - 16:10 #3
Ingen har et bud...?
Avatar billede muerteh Praktikant
18. marts 2008 - 14:12 #4
:'(