Avatar billede pablopablo Nybegynder
14. marts 2008 - 23:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gå til en given placering på den samme side

Hejsa...

Jeg har interesseret i dette:
http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?filename=tryhtml_link_locations

Nu er det lavet i ren HTML og jeg skal bruge det på server controls. Dvs. pt. skal man selve scolle ned af siden for at klikke på min server side knap/link, og efter man har gjort det og tricket et postback, ja så ønsker jeg at siden igen justerer sig vertikalt, således at kontrollen / knappen stadig er synlig. Har prøvet med myButton.Focus() men det ændrer ikke noget...

Håber I kender svaret ;)

Mvh.

PabloPablo
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2008 - 23:20 #1
du kan i dit postback på knappen netop tilføje noget javascript kode til din side, som f.eks kalder focus() på din knap;)
Avatar billede pablopablo Nybegynder
14. marts 2008 - 23:47 #2
Kan du vise mig hvordan?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 00:20 #3
selvfølgelig.

    string script = string.Format(@"<script>document.getElementById(""{0}"").focus();</script>", Button1.ClientID);
        Page.ClientScript.RegisterStartupScript(this.GetType(), "focus", script);
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 00:21 #4
hvis du går ind i dit knaps event og tilføjer de to linjer så skal du blot ændre

Button1.ClientID

til

xxxxx.ClientID

hvor xxxxx er navnet på din knap kontrol.
så virker koden.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
15. marts 2008 - 20:09 #5
jeg har en checkbox som jeg har koblet sammen med noget AJAX og har lige afprøvet at give den fokus via dit script, men det hjælper ikke noget...Jeg har prøvet på en almindelig knap, der virker det ok....dog hvis man giver en knap fokus i bunden af siden, samtidig med at man sætter en label til synlig (visible = true) så få labelen øverste på siden automatisk fokus...

Du kender ikke en anden måde at gøre det samme på vel? Som måske virker bedre med min kode?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 20:13 #6
hvis du kalde din javascript kode fra <body onload="javascript kode her">

så bør det fungere fint eftersom den kode vil blive afviklet først når siden er loaded helt færdig.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
16. marts 2008 - 00:26 #7
super det spiller! Mange tak!

Men hvorfor virker xxxxxx.Focus(); egentlig ikke når man bruger det i stedet for?
Avatar billede kalp Novice
16. marts 2008 - 00:34 #8
det ved jeg ikke:) men måske bliver den kaldt før noget andet som efterfølgende kræver focus..

så vil det se ud som om det ikke fungerer i hvertfald.

men ved at benytte onload så kan du være sikker på det er det sidste der bliver kørt.