Avatar billede asger.friis Nybegynder
14. marts 2008 - 23:02 Der er 45 kommentarer og
1 løsning

Søgning på hjemmesider

Hej...

Findes der et program eller en browser der har følgende funktion:

Man har en hjemmeside http://www.minside.dk

Til denne siger vi at der findes 3 undersider:

http://www.minside.dk/side1.html
http://www.minside.dk/side2.html
http://www.minside.dk/side3.html

Det jeg leder efter er et program, hvor man eksempelvis kan skrive:

http://www.minside.dk/side*.html

hvor * repræsenterer et nummer. Måden jeg havde tænkt mig programmet skulle fungere på var ved at programmet prøvede at indsætte alle numrene fra 0-9 i på stjernens plads, hvorefter programmet skulle komme ud med de tre ovenfornævnte links Findes der et sådant program?

På forhånd tak

Asger
Avatar billede tarraq Nybegynder
14. marts 2008 - 23:50 #1
Du kan gøre det ved hjælp af .htaccess og et script. Men jeg forstår ikke helt hvad du vil med det :)

- MIchael
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 00:06 #2
Jeg har lavet dette lille program til dig.
http://www.kalp.dk/PageChecker.zip
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 00:08 #3
i programmet er det  {0} plads og ikke stjernes.. bare så du ved det.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 04:30 #4
Tak for pogrammet. Men der er et problem, hver gang jeg forsøger at køre programmet går det i hak.
Kan du give et eksempel på hvordan de enkelte felter skal udfyldes, altså: url, pattern og #?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 09:16 #5
ja men prøv at indtaste disse data.

i første felt.

http://www.kalp.dk

i andet felt

{0}.html

og så tryk på "fetch"

så finder den de sidder jeg har lagt til test på serveren.
Avatar billede justrace Novice
15. marts 2008 - 09:51 #6
Nåh, der var nok en der var oppe og se F1 i nat/tidlig morgen.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 12:16 #7
Hvad skal jeg så skrive hvis jeg vil have at programet søger med 2 eller 3 numre, altså hhv. fra 0-99 og fra 0-999?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 12:22 #8
så ændre du til til 99 eller 999..

den søger fra 0 til det tal der står i boksen #
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 13:11 #9
Det vil altså sige at hvis jeg har eksemplet fra spørgsmålet: http://www.minside.dk, så skal jeg bare skrive side {0} i feltet. Gælder dette også hvis det eller de ukendte numre er omgrænset af kendte numre, eks, side{0}0.html, underforstået en side nummer 00, 10, 20, 30 osv.... Men det er stadig et kæmpeproblem at programmet går i hak når der kræves lidt computerkraft til, f.eks. at tælle 10.000 numre. Er der noget at gøre ved dette problem?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 13:21 #10
den går ikke i hak.. den returnere først resultaterne når den er helt færdig, men det kan man lave om på. (ser jeg på om lidt).

men du får lige en forklaring til pattern feltet.

værdien {0} er der hvor du vil have, at der skal tælles op.
nogle eksempler.

hvis dine html sider hedder 1.html, 2.html, 3.html osv.

så skal pattern være

{0}.html

fordi {0} som sagt bliver erstattet med et tal hver gang.. og det starter fra 0 af.

hvis dine html sider hedder 00.html, 10.html, 20.html osv

så skal pattern være

{0}0.html

altså præcis som du selv havde gættet på;)

jeg opdatere lige programmet så det ikke går i "hak".

jeg  har ikke noget super at teste på, så vi må se hvordan det bliver;)
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 13:44 #11
Ok, tak skal du have. Forresten, kender du et tilsvarende freeware-program som man kan finde på nettet?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 14:06 #12
nope det gør jeg ikke.. derfor jeg lavede et istedet: )
Avatar billede per-olof Nybegynder
15. marts 2008 - 14:10 #13
Du kan bruge Googles "Tilpasset søgemaskine" http://www.google.com/coop/cse/.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 14:41 #14
asger.friis >>

så har jeg opdateret det.. bare hent det fra samme url.

den burde nu ikke gå i hak og istedet opdatere vinduet med det samme hver gang den finder noget - istedet for, at vente til sidst:)

og så kan du gemme resultatet... den gemmer det både i en almindelig txt fil, men også som en html side med hyperlinks til alt den har fundet.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 14:46 #15
Jeg har et konkret eksempel. Jeg vil gerne finde alle de .flv-film der er inde på siden http://www.flash.tv2.dk, som starter med 77****.flv, hvor stjernerne repræsenterer de ukendte numre. Indtaster derfor således:

Url: http://www.flash.tv2.dk
Pattern: 77{0}
#: 9999

Og det er som sagt her programmet ikke virker som det skal. Nu ved du i hvert fald hvad jeg vil med programmet, så du selv kan prøve dig lidt frem efter hvad der virker evt. Håber du får programmet til at kunne løse problemet ;)
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 14:51 #16
kan man downloade en flv fil eller er den beskyttet imod det?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 14:54 #17
flash.tv2.dk findes ikke.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 14:58 #18
Nej det virker:D

tast det her ind.

url: http://flash.tv2.dk/
pattern: 77100{0}.flv

(og i pattern bare lige der for at du kan teste.. du kan ændre tallet.)

og bare skriv "10" i #.

det virker jo uden hakkeri.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 15:00 #19
Jo den findes, eks. http://flash.tv2.dk/771241.flv . Men sådan som jeg beskriver det, er det så muligt at løse problemet?

Det er rigtig nok at http://flash.tv2.dk ikke eksisterer, men tv2 har alle deres film liggende som stier, ligesom med det ovenfornævtne link. .flv-filer er ikke beskytte og kan uden videre downloades
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 15:15 #20
Kan du ikke fortælle mig lidt om hvordan du har kodet programmet, evt. sende mig kildekoden? Kan du evt. rette programmet sådan at de fundne resultater er aktive links?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 15:16 #21
kan du kode c# så kan du da godt få koden.

og hvis du trykker "Save result" så laves det om til en html fil hvor det er links du kan trykker på:)
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 15:31 #22
Ok, så vil jeg gerne bede om kildekoden, forresten, hvor var det du sagde jeg skulle trykke save result?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 15:34 #23
prøv på den knap hvor der står "Save result" på.

kildekode.

using System;
using System.Collections.Generic;
using System.ComponentModel;
using System.Data;
using System.Drawing;
using System.Text;
using System.Windows.Forms;
using System.Net;
using System.Threading;
using System.IO;

namespace PageChecker
{
    public partial class Form1 : Form
    {
        private delegate void ItemUpdater(string item);
        public Form1()
        {
            InitializeComponent();
        }

        private void update(string item)
        {
            listBox1.Items.Add(item);
        }

        private void button1_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Thread thread = new Thread(new ThreadStart(doWork));
            thread.Start();
        }

        private void doWork()
        {
            HttpWebRequest request;
            HttpWebResponse response;
            string url = textBox1.Text;
            if (url.LastIndexOf('/') != url.Length - 1) url += "/";
            string pattern = textBox2.Text;
            string loops = textBox3.Text.Trim();
            int number = 0;
            if (int.TryParse(loops, out number))
            {
                for (int i = 0; i < number; i++)
                {
                    request = null;
                    response = null;
                    string formattetUrl = string.Format("{1}" + pattern, i.ToString(), url);
                    request = (HttpWebRequest)HttpWebRequest.Create(formattetUrl);
                    request.Timeout = 5000;
                    try
                    {
                        response = (HttpWebResponse)request.GetResponse();
                        if (response.StatusCode == HttpStatusCode.OK)
                        {
                            if (this.InvokeRequired)
                            {
                                ItemUpdater updater = new ItemUpdater(update);
                                this.Invoke(updater, formattetUrl);
                            }
                            else
                            {
                                listBox1.Items.Add(formattetUrl);
                            }
                        response.Close();
                    }
                    catch
                    {
                        continue;
                    }
            else
            {
                MessageBox.Show("Enter a valid number please!");
            }

        private void button2_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            string path = System.Environment.CurrentDirectory;

            string pureLinks = path + "pureLinks.txt";
            string pureHtml  = path + "htmlLinks.html";

            StreamWriter pureLinksWriter = null;
            StreamWriter pureHtmlWriter = null;

            try
            {
                pureLinksWriter = new StreamWriter(pureLinks, false, Encoding.UTF8);
                pureHtmlWriter = new StreamWriter(pureHtml, false, Encoding.UTF8);
                pureHtmlWriter.WriteLine("<html>");
                pureHtmlWriter.WriteLine("<head><title>Html created by kalp</title></head>");
                pureHtmlWriter.WriteLine("<body>");

                foreach (object item in listBox1.Items)
                {
                    pureLinksWriter.WriteLine(item.ToString());
                    pureHtmlWriter.WriteLine(string.Format("<a href=\"{0}\" target=\"_self\" >{0}</a><br />",item.ToString()));
                }
                pureHtmlWriter.WriteLine("</body></html>");
            }
            finally
            {
                pureLinksWriter.Close();
                pureLinksWriter.Dispose();
                pureHtmlWriter.Close();
                pureHtmlWriter.Dispose();
                MessageBox.Show("Result saved!");
            }
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 16:39 #24
Det ser lidt for avanceret ud i forhold til mit niveau. Men kan det da ikke lade sig gøre, at gøre hjemmesiderne i "page found" aktive på en måde, sådan at man fra programmet kan gå direkte ind på dem?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 16:52 #25
Forresten, hvor er teksten, "just another stupid freeware application" henne i kildekoden?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 17:23 #26
hent det igen.
nu kan du klikker på de der links.
og der står ikke "just another stupid freeware application".
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 17:35 #27
Hej igen, tak.
Jeg vil give dig dobbelt op på point hvis du lige vil ændre lidt på programmet for mig. Jeg vil bede dig gøre følgende:

1. Istedet for at enkeltklikke for at komme ind på en hjemmeside, skal man dobbeltklikke

2: Kan ikke se at knappen "Save result" har nogen funktion mere. Så vil du være venligst at fjerne den.

3: Som sagt går pogrammet lidt i hak når man prøver at køre med 10000 ukendte numre, derfor vil jeg bede dig om at lave noget, hvor man kan se hvor lsngt programmet er noget, ligesom når man installerer et program

Jeg vil også lige spørge dig, hvordan ændrer du teksten, ikke kun overskriften, men også teksten ved felterne?

Foreløbig Tak
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 17:41 #28
Angående punkt 3, går den ganske rigtig lidt i hak, men må lige skynde mig at sige at efter et par minutter har den tænket færdig, og viser de fundne sider.

Som et nyt punkt: Kan du ikke også gøre sådan at de fundne resultater vises mens programmet tænker, på samme måde som når man udpakker en fil. Forstår du hvad jeg vil have dig til at lave?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 17:45 #29
Der er en lille ting der irriterer mig. Kan du ikke gøre sådan, at det er lige meget om man sætter http:// foran www eller ej.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 17:50 #30
punkt 5: Kan du ikke fjerne startværdien 10 i feltet #? Vil gerne høre noget om hvordan du retter disse ting. Har du ikke msn eller noget, det er lidt smartere end at kommunikere denne vej?
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 17:51 #31
hent igen.

jeg ændre teksterne i mit udviklingsmiljø.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 17:53 #32
jeg har ikke set de sidste 3 indlæg før nu
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 17:54 #33
Angående punkt 3, går den ganske rigtig lidt i hak, men må lige skynde mig at sige at efter et par minutter har den tænket færdig, og viser de fundne sider.

Som et nyt punkt: Kan du ikke også gøre sådan at de fundne resultater vises mens programmet tænker, på samme måde som når man udpakker en fil. Forstår du hvad jeg vil have dig til at lave?

svar: den hakker ikke.. det kan du se nu i den version jeg lige har lavet. Desuden henter den resultaterne ind løbende som den finder dem.

Der er en lille ting der irriterer mig. Kan du ikke gøre sådan, at det er lige meget om man sætter http:// foran www eller ej.

svar: jeg kan preindtaste http:// foran din i boksen.. om man har www med er jo underordnet.

punkt 5: Kan du ikke fjerne startværdien 10 i feltet #? Vil gerne høre noget om hvordan du retter disse ting. Har du ikke msn eller noget, det er lidt smartere end at kommunikere denne vej?

svar: ja det kan jeg godt.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 17:56 #34
så har jeg lavet de sidste rettelser. hent igen.
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 18:32 #35
Tak, flot arbejde

Har lige nogle små rettelser:
1: Kan du ikke resette page found-feltet inden man trykker fetch, sådan at man kan lave en ny søgning, uden også at have resultaterne fra den tidligere søgning med

2: Gøre urlfeltet til en rullemenu så man kan se tidligere indtastninger
3: Lave en Cancel-knap

4: Ændre farven på "process at..." til sort så man kan se hvad der står. Har bemærket at hvis man søger på 9 numre, stopper den ved "process at 8 of 9 to check", skulle den ikke køre færtig, hvorefter der skulle stå noget med finished?

Har bemærket at når man lukker programmet mens en søgning er igang, kommer med dialogboksen "Afslut nu" som om jeg havde trykket ctrl+alt+delete

Desude
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 18:33 #36
ændre knappen fetch til check
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 18:39 #37
Lav programmet "dansk" med danske betegnelser evt.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 19:40 #38
Det må være de sidste rettelser;o)

alt er lavet, men jeg gad ikke rette til dansk - det er også ligegyldigt kan man sige.

nu hænger den ikke når du lukker programmet.

og når du starter med at taste ind i boksen så kan du se de url'er du har tastet ind i f.eks IE.
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 19:40 #39
men det er da også blevet et smukt lille program;o)
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 19:50 #40
Tak for hjælpen, svar på http://www.eksperten.dk/spm/823855 og få dine point
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 20:56 #41
Hej igen

Jeg vil gerne bede om en tilføjelse. Kan du ikke også få de enkelte filers størrelser vist ved siden af filernes navn?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 20:58 #42
Og desuden lave sådan, at man enten kan dobbeltklikke for at få vist filen eller trykke enter?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 21:06 #43
Kan du ikke også lave sådan, at man både kan sortere efter filernes navne (ligesom nu), men også sortere efter filernes størrelser?
Avatar billede asger.friis Nybegynder
15. marts 2008 - 22:35 #44
Kan du så ik samtidig lave teksten "process at..." sort så man kan læse den
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 22:51 #45
Og desuden lave sådan, at man enten kan dobbeltklikke for at få vist filen eller trykke enter?

svar: det kan man nu.

Kan du ikke også lave sådan, at man både kan sortere efter filernes navne (ligesom nu), men også sortere efter filernes størrelser?

svar: nu kan du sortere efter størrelse... men du skal lave en ny søgning hvis det skal sorteres på navn igen.

Kan du så ik samtidig lave teksten "process at..." sort så man kan læse den

svar: øhm.. den er sort. men jeg har skiftet den til en anden sort nu:S

og jeg gider ikke lave mere på programmet:)
I have other things to do;)
Avatar billede asger.friis Nybegynder
16. marts 2008 - 02:40 #46
Tak for hjælpen i hvert fald