Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
14. marts 2008 - 21:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

skift format på dato grundet forkert sortering

Jeg har lavet en gæstebog der automatisk skriver en dato ind sammen med Navn og indhold. Den skal sortere efter dato, hvilket også virker 100% BORTSET FRA én ting...

Den skriver datoen i formatet 12. Marts 2008 hvilket betyder at den sorterer efter 12 - så hvis jeg har et indlæg d. 13 Januar vil dette komme først - og det kan jeg jo ikke have...

Min idé er at ændre datoen beglæns, således at den bliver fx 2008/06/23 - så kan jo lade sig gøre, men jeg vil egentlg gerne beholde formatet som det er - nogen der har en rigtig god idé? her er mit kode der skriver datoen:

lblDato.Text = DateTime.Now.ToString("D");
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2008 - 21:33 #1
lblDato.Text = DateTime.Now.ToString("yyyy/MM/dd");

giver det andet format du snakker om.
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2008 - 21:34 #2
desuden kan jeg ikke forstå hvorfor du ikke kan trække du ud sorteret fra din database i sql'en.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
14. marts 2008 - 21:39 #3
jeg spytter den ud i min label som du ser, men kender du til en metode der kan sortere formatet :
12. Marts 2009???
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2008 - 21:54 #4
ja jeg kan godt høre du udskriver det i en label, men hvor får du det fra denne data?
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
14. marts 2008 - 22:02 #5
jeg gemmer det i en access DB og skiver ud i en label i en datalist:

Dato:<asp:Label ID="DatoLabel" runat="server" Text='<%# Eval("Dato") %>'></asp:Label>
Avatar billede kalp Novice
14. marts 2008 - 22:18 #6
okay glem lige alt om hvor du "spytter" det ud henne.

hvis mig din SQL sætning istedet.
og så skal jeg blot vide om du "dato" kolonne også er af data typen "date" i databasen.
Avatar billede mandenmedplanen Nybegynder
15. marts 2008 - 11:29 #7
ahh... der var nøgleordet - jeg har løst det nu - tak for hjælpen ;-)
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 11:33 #8
;)