Avatar billede madeindk Nybegynder
14. marts 2008 - 17:51 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Problemer med LEFT JOIN

Hej eksperter! Jeg har brug for hjælp til en SQL sætning med en LEFT JOIN i, der ikke vil virke helt. Jeg er ved at lave en papirkurv til mit CMS, og selve papirkurven fungerer fint. Men når en ting er lagt i papirkurven skal den ikke optræde mere.

Hvordan gør jeg det? Jeg har et felt i min tabel der hedder recycle_item_id som er ID'et på den ting der er slettet og recycle_item_case der fortæller hvor i systemet elementet hører til.

Og hvorfor fungerer denne her SQL så ikke?

LEFT JOIN tbl_recycle_bin rec ON a.ID = rec.recycle_item_id WHERE rec.recycle_item_id IS NULL AND rec.recycle_item_case = 'menuitems' IS NULL

Den kan godt liste ting der er slettet med det ID, men den tager ikke højde for om det er et 'menuitem' eller om det er et 'picture'.
Avatar billede perkoch Nybegynder
22. marts 2008 - 19:07 #1
Hvis du ikke har et match i din rec-tabel, returneres der NULL for alle felter i denne tabel. Så der kommer ikke noget ud af at undersøge rec.recycle_item_case nærmere, idet den jo også er NULL.
Du skal om muligt, kigge i recorden fra tabel a, om du har et felt her, der kan oplyse dig om, hvorvidt der er tale om et menutitem.
Avatar billede madeindk Nybegynder
17. april 2008 - 14:46 #2
Har bygget en funktion i ASP til det i stedet, lukker.