Avatar billede dmc Nybegynder
14. marts 2008 - 13:44 Der er 3 kommentarer

Nyt regnskabsår 2008

Jeg har afsluttet regnskabsår 2007, og skal nu starte op i 2008. Hvordan gør jeg det? Er det ikke muligt at kopiere konti med over? Hvilke tal skal jeg starte op med fra år 2007? Egenkapital??
Det er ganske nyt for mig det her, så en meget uddybende forklaring ønskes. Tak
Avatar billede olesvein Nybegynder
14. marts 2008 - 14:54 #1
Du kan læse det i manualen til SummaSummarum under Afslut regnskab. Når du afslutter 2007 opretter programmet automatisk 2008 regnskab med alle de nødvændige konti mm.
Svein
Avatar billede ottobp Novice
16. marts 2008 - 13:47 #2
Jeg tror du har fået lavet  et  nyt 2008 regnskab  Se efter når du starter SummaSummarum program under  ÅBN eksisterende regnskab (bjælke nr 2) Der ligger den garanteret.
Hvis ikke så kan du indlæse den sikkerhedskopi  som systemet foreslog du skulle lave inden du afsluttede 2007 FØR ÅRSAFLUTNINGEN  (har du en sådan ???  - eller sagde du nej her ???). hvis Ja  så  kan  du  køre proceduren  påny
Hvis du ikke  har  en sikkerhedskopi men gerne vil have lukket  2007 op påny for at komme tilbage til tilstanden før  du afslutter -  så  kræver  det  lidt mere, som  der ikke umiddelbart er adgang til. Du skal  have indsende  en sikkerhedskopi af 2007-regnskabet.  Det koster  normalt  en ½ time a 950,- kr. + moms  at få  den lille operation  udført.
Jeg kan  være dig  behjælpelig hermed - hvis interesse  så  send mig en mail eller ring til mig  (tlf. på  hjemmesiden min)

med venlig hilsen
Otto B. Petersen  -  certific. forhandler af SummaSummarum
www.ivaerksaet.dk
Avatar billede ottobp Novice
16. juni 2008 - 23:20 #3
hej dmc
Er du  kommet  til vejs ende  med dit problem