Avatar billede hjertet Nybegynder
14. marts 2008 - 12:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hente dat fra Outlook til Excel (VBA)

Hej Eksperter
Er der nogen der ved, hvordan jeg får hentet emnefeltet fra en Outlook mail over i Excel med VBA?
Bruger Office 2003.
Hilsen fra Hjertet
Avatar billede supertekst Ekspert
14. marts 2008 - 13:58 #1
Ja - men skal det kun være fra en mail?
En mulighed kunne være at vise de mails, der ligger i indbakken - i en Userform i Excel. Herfra kunne der vælges

eller

Alle mails, der ikke er læst får Emnet overført til Excel.

Hvor i Excel skal Emnet placeres og er der flere data fra mailen, der skal overføres?
Avatar billede hjertet Nybegynder
14. marts 2008 - 14:33 #2
Tak for interessen - Supertekst

Jeg tror, jeg havde forestillet mig:
1. Åben Excel-projektmappe/-regneark.
2. Første tomme celle nede i kolonne A er markeret (ovenover denne celle ligger tidligere emnefelttekster).
3. Herfra hoppes med VBA til Outlook (er åbnet i forvejen)
- kan der her vælges relevant mappe og undermappe og den ønskede mail - er det fint
- evt. kan den ønskede mail være åbnet forud for hoppet over i Outlook
4. Emnefeltet (og kun det) kopieres med over i den tomme celle (pkt. 2 ovenfor).

Derefter "arbejder jeg selv videre"  ;O)

Kan der overføres fra en undermappe (ikke Indbakken - eller anden standard-mappe) til den omtalte Userform - og derfra vælges flere emnefelter på en gang (skal placeres i hver sin celle) - er det fint.
Men jeg er ikke meget for at skulle i gang med at lave en Userform.

fra Hjertet

PS. Svar haster ikke fra nu af (fredag 14:30). Jeg får nok ikke set mere på det før mandag morgen.
Avatar billede supertekst Ekspert
16. marts 2008 - 23:52 #3
Rem Referencen: Microsoft Outlook 11 Object Library
Rem er tilføjet (VBA-vinduet (Alt+F11) - Menupunktet Tools | References)
Rem Nedenstående kode indsættes i f.eks. Ark1 (højreklik: Vis programkode)
Rem
Rem Marker de ønskede mails i Outlook og udfør makroen (opret knap eller Alt+F8)
Rem ============================================================================
Sub hentMarkeredeEmner()                            '<<----------- makroens navn
Dim OlApp As New Outlook.Application
Dim OlExp As Outlook.Explorer
Dim OlSel As Outlook.Selection
Dim x As Integer, Række, emne As String

Rem Find antal beskrevne række
    Række = ActiveCell.SpecialCells(xlLastCell).Row
    If Række > 1 Then
        Række = Række + 1
    End If

    Set OlExp = OlApp.ActiveExplorer
    Set OlSel = OlExp.Selection

Rem Gennemløb af markerede mails
    For x = 1 To OlSel.Count
        emne = OlSel.Item(x).Subject
        Cells(Række, 1) = emne
        Række = Række + 1
    Next x

Rem Auto-tilpas kolonne-bredde
    Columns.AutoFit
End Sub
Avatar billede hjertet Nybegynder
17. marts 2008 - 10:43 #4
Fedest!
Den gør lige det den skal.
Tusind tak for hjælpen.
Venlig hilsen fra Hjertet
Avatar billede supertekst Ekspert
17. marts 2008 - 10:50 #5
Selv tak...