Avatar billede nickyc Nybegynder
13. marts 2008 - 20:09 Der er 8 kommentarer

implode, explode?

Har noget indhold i min db som står sådan her:

hej, hej2, hej3, hej4    -    Altså tingene er adskilt af komma.

Når hiver det ud vil jeg gerne have der oprettes en <li> til hver, sådan output bliver:

<li>hej</li>
<li>hej2</li>
osv osv...

Hvordan er det lige?
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 20:31 #1
Sådan?

$fraDatabase = "hej, hej2, hej3, hej4";  // Dårligt databasedesign!

echo "<li>" . str_replace(", ", "</li><li>", $fraDatabase) . "</li>";
Avatar billede nickyc Nybegynder
13. marts 2008 - 20:35 #2
Hvad er der galt med db designet? - Der bliver bare smidt noget ind fra et textarea i en db, også skal jeg bare hive det ud igen?
Avatar billede nickyc Nybegynder
13. marts 2008 - 20:47 #3
Dvs sådan her eller:

$repetoire = $page['rep_text']
$repetoire .= "<li>" . str_replace(", ", "</li><li>", $repetoire) . "</li>";
echo $repetoire
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 20:57 #4
Man bør ikke have flere værdier i et felt. Dine hej# burde være flyttet ud i en tabel for sig selv.

...

... eller bare sådan her:

echo "<li>" . str_replace(", ", "</li><li>", $page['rep_text']) . "</li>";
Avatar billede christofferhped Nybegynder
14. marts 2008 - 12:35 #5
Hejsa.

foreach(explode(', ', 'hej, hej2, hej3, hej4') as $item) {
  echo '<li>'. $item .'</li>';
}
Avatar billede nielle Nybegynder
24. marts 2008 - 23:11 #6
Er du kommet vidre med denne her?
Avatar billede nielle Nybegynder
31. marts 2008 - 18:41 #7
??
Avatar billede christofferhped Nybegynder
01. april 2008 - 07:14 #8
min er korrekt :) Og nem :p