Avatar billede staal Praktikant
13. marts 2008 - 15:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

2 domæner der skal gå samme sted hen?

Hej - jeg har et domæne som jeg gerne vil have til at pege på et andet domæne - som udbyder bare 2 forskellige navne:
www.1111.dk & www.2222.dk skal begge åbne siden www.1111.dk
Hvorledes går jeg det bedst - gerne med html koder
pft
Avatar billede staal Praktikant
13. marts 2008 - 15:58 #1
url adresserne er det pure opspind - blot til info
det er mere princippet og html koden dertil
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
13. marts 2008 - 16:40 #2
du opretter en index.html på 2222 som ser sådan her ud:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<title>1111</title>
<meta http-equiv="Refresh" content="0; URL= http://www.1111.dk">
</head>

<body>
</body>
</html>
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
13. marts 2008 - 19:04 #3
HTML redirect er noget lort især med hensyn til søgemaskineoptimering.

Henvend dig til din host og bed dem pege DNS på den samme IP.
Avatar billede staal Praktikant
14. marts 2008 - 06:18 #4
Fotograf løsningener super - søgemaskiner ikke nødvendigt
smider du et svar
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. marts 2008 - 07:48 #5
Jepper!
...og jeg forstår ikke helt 'gadensgaard's kommentar - ville være super med lidt mere forklaring, man skal jo altid lære noget nyt.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
14. marts 2008 - 08:25 #6
og her kommer forklaringen så :)..

enhver hjemmeside adresse peger på en IP så www.etellerandet.dk er for eksempel det samme som 143.234.321.54 (det er et eksempel så det virker ikke). Når du bestiller et domæne sørger din host for at domænet peger på den rigtige ip på webhotellet.

Har man to domæner kan man få de to domæner til at pege på den samme IP så både www.1111.dk og www.22222.dk peger på den samme ip-adresse (143.234.321.54  fx).

Det styres altsammen via DNS.
Jeg håber det gav mening :).

Se for eksempel www.hol.dk og www.hardwareonline.dk. Det er præcis ¨sådan det virker
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. marts 2008 - 08:48 #7
'gadensgaard' helt fint - den er jeg helt med på - men hvordan indvirker det på søgemaskineoptimeringen, der er da ikke noget der stopper den i at søge på sitet.
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
14. marts 2008 - 09:09 #8
Hvis søgemaskinen kommer til en side og skal til at indeksere, og pludselig bliver smidt et andet sted hen (som det sker ved html redirect) kan den opfatte det som om at man prøver at snyde besøgende (eller søgemaskinen) til at se noget bestemt indhold på sin side.

Hvis man absolut skal redirecte bør man bruge .htaccess (redirect 301)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. marts 2008 - 09:26 #9
Tak for point ...og tak 'gadensgaard' for en udemærket forklaring!