Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2008 - 14:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl på exception

Hej

Min applikation crasher når den egentlig burde catche en exception.

Sådan ser min exception klasse ud

    public class AppConfigurationException : Exception
    {
        public AppConfigurationException()
        {
            //Constructor Logic
        }
        public AppConfigurationException(String message) : base(message)
        {
            //Constructor Logic
        }

Og her er en af metoderne fra min AppConfiguration klasse

        public Boolean VerifyUser(String username, String password)
        {
            try
            {
                Hashing hs = new Hashing();
                XmlNode node = docXML.SelectSingleNode("/Gallery/User[UserName='" + username + "']");
                if (Hashing.VerifyHash(password,"SHA512",node.ChildNodes[2].InnerText))
                    return true;
                else
                    return false;
            }
            catch (Exception ex)
            {
                throw new Exception(ex.Message);
            }

Den chasher, hvis ikke at brugeren eksisterer. Hvad mangler der for at det virker?
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2008 - 14:30 #1
Der skal self stå AppConfigurationException(ex.Message);
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 14:30 #2
Den catcher den godt nok, men så smider du jo bare en exception igen.
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 14:32 #3
... det er denne exception nr. 2 der får dit ptogarm til at crashe.
Avatar billede alex_sleiborg Nybegynder
13. marts 2008 - 14:35 #4
Har fået det til at virke, manglede bare at sætte en exception på GUI delen. Troede bare ikke det skulle være nødvendigt
Avatar billede nielle Nybegynder
13. marts 2008 - 15:19 #5
Du har en try-catch - den fanger den oprindelige exception.

Når dette sker så ryger koden ned i catch-delen.

Her kaster du så selv en exception. Dette er en ny exception, og den bliver jo ikke catcher (da den ikke er i try-delen af din kode).

Så - jo - den bliver du jo nødt til at catche amdet steds.

Hvis det er et problem, så kunne du jo bare lade være med at kaste den :^)