Avatar billede robson Nybegynder
13. marts 2008 - 09:48 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Find e-mail adresse i tekst og erstat med ny kode

Jeg har brug for et asp script der kan løbe en tekst igennem og finde alle forekomster af e-mail adresser.

Teksten der løbes igennem stammer fra en html editor så det vil være html og alm. tekst der skal gennemgås.

Det er min tanke at erstatte alle <a href="mailto:min@mail.dk">min@mail.dk</a> med noget kode ala den der genereres på siden http://www.html.dk/artikler/00041/convert_email.asp for at skjule adresserne fra spam robotter.

Er der nogle der har nogle brugbare scripts liggende eller links til lignende løsninger?
Avatar billede robson Nybegynder
17. marts 2008 - 08:25 #1
Jeg har forsøgt med følgende:

Function TextConv(sText)
    Dim objRegExp
    Set objRegExp = New RegExp
    objRegExp.IgnoreCase = True
    objRegExp.Global = True
    objRegExp.Pattern = "(\S+@{1}\S+\.[a-z][a-z]+\b)"
    sText = objRegExp.Replace(sText, "###$1###")
    Set objRegExp = Nothing
    TextConv = sText
end function

Som test sætter jeg bare ### foran og bagved e-mail adressen, men problemet lige nu er at de første ### "forsvinder" ind i den foran stående tag (hvis der er en). Fx hvis teksten er:
<span class=emailClass>min@mail.dk</span>
så bliver det til
<span ###class=emailClass>min@mail.dk###</span>

Så nu er opgaven at opsætte den korrekte regular expression sætning...
Avatar billede robson Nybegynder
17. marts 2008 - 11:04 #2
Jeg lukker her og forsætter på http://www.eksperten.dk/spm/824023