Avatar billede simon-h Nybegynder
12. marts 2008 - 19:08 Der er 1 løsning

Problem med databaser i PhpMyAdmin

Davs derude.
Jeg er rigtig nybegynder til det her, skal det lige siges med det samme.

Mit mål er at få lavet en søgefunktion til et site.
Jeg har lige installeret PhpMyAdmin og jeg kom ind i selve programmet, til menuskærmen, men her har jeg 2 problemer.

1. Jeg får beskeden:
"Din PHP MySQL-biblioteks version 4.1.11 afviger fra din MySQL server version 5.0.32. Dette kan forårsage uforudsigelige resultater." og "Kan ikke indlæse mcrypt udvidelsen. Tjek venligst din PHP-konfiguration." - har forgæves prøvet at opgradere mit php til 5.0, men uden held.

2. Når jeg trykker på knappen Databaser, så står den bare og venter i rigtig lang tid, for derefter at spørge mig om at downloade et tomt php dokument.
Hvorfor kan jeg ikke komme ind i databaser menuen, som jeg kan i de andre menuer?

Håber nogen har prøvet dette før, og har et simpelt svar på mit problem ;)

På forhånd tak.
Simon.
Avatar billede simon-h Nybegynder
17. marts 2008 - 19:53 #1
lukker igen