Avatar billede crox Nybegynder
12. marts 2008 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Validering af input i form

Hej Alle,

Jeg har et xls dokument hvor der er en form, og jeg skal finde ud af hvordan man validerer et input felt.

Det er et type="text" felt der skal valideres i forhold til at være over eller under 18 år.

Er der nogle der har nogle forslag til hvordan man gør det ?

// C O
Avatar billede crox Nybegynder
12. marts 2008 - 16:06 #1
Det er selvfølgeligt et xsl dokument.

Nedenunder er formen hvor det er feltet "age" der skal valideres.

<form method="post" action="/composite-566.htm" name="contact" id="contact">

            <label>Dit navn:</label><br />
            <input type="text" name="name" size="46" /><br />
            <label>Din e-mail adresse:</label><br />
            <input type="text" name="emailadress" size="46" /><br />
            <label>Alder:</label><br />
            <input type="text" name="age" size="2"/><br />
            <label>Dit køn:</label><br />
            <select type="text" name="kon">
                <option value="mand">Mand</option>
                <option value="kvinde">Kvinde</option>
            </select><br />
            <input type="checkbox" name="nyhedsbrev" /><label> Ja tak, jeg ønsker at modtage nyhedsbrevet<br /> Nyhedsbrevet er gratis, og kan til hver en tid frameldes</label>
            <br /><br />
            <input class="sendForm" type="submit" value="Send" />
            <input type="hidden" name="mailto" value="xxxx@xxxx.dk" />
        </form>
Avatar billede jokkejensen Novice
12. marts 2008 - 16:06 #2
Har du lidt kodeeksempler, vil gerne se hvad du mener ?

Vil du bare validere et input felt med javascirpt ?

Du kan ikke direkte gennem xslt, hvis jeg forstår dig korrekt - det er mere til at transformere xml om til noget andet.

/JJ
Avatar billede crox Nybegynder
12. marts 2008 - 17:12 #3
Det er den ovenstående form der ligger i et xsl dokument, jeg havde tænkt at man kunne lave et javascript der kontrollerede om værdien af feltet age var under 18, og derved returnere false; så formen ikke blev submit'et.

Men jeg kan ikke få javascriptet til at køre i filen, er det overhovedet muligt at have javascript i xsl? (Det kører over composite CMS)

// CO
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2008 - 02:21 #4
Den form er ikke valid XSL.
Avatar billede usse Nybegynder
19. marts 2008 - 00:12 #5
hmmm... er det ikke XSD fil du mener? såsom f.eks.
              <xs:element name="age">
                <xs:simpleType>
                  <xs:restriction base="xs:integer">
                    <xs:minInclusive value="0" />
                    <xs:maxInclusive value="120" />
                  </xs:restriction>
                </xs:simpleType>
              </xs:element>
Avatar billede crox Nybegynder
20. marts 2009 - 11:27 #6
Lukker