Avatar billede kkaen Nybegynder
12. marts 2008 - 14:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oprette et objekt i Unity

Jeg har brug for at oprette et simpelt objekt i udviklingsværktøjet Unity (www.unity3d.com). Jeg har brug for at oprette et objekt, for at jeg kan få tilgang til et mesh, så jeg kan tegne det grafiske element.
Jeg har lavet klasser i hhv. javascript og c#-script, som sørger for tilgangen til filen (jeg har ikke testet, om de virker). Men jeg kan ikke få lov til at oprette et objekt af outputtet fra disse klasser.
Klasserne er statiske, og en af metoderne i dem har en lang string i sig, som indeholder alt den binære data fra en grafikfil konverteret til tekst. Denne string har jeg brug for adgang til i en anden klasse, så jeg kan vise det grafiske objekt. Men hvordan får jeg det?

Jeg har prøvet med disse 3 linier:
var test3: readBinaryC=readBinaryC();
test3.EncodeBinaryFileToTextFile("","");//tomme strenge for test
var Test:String=test3.base64String;

men i begge siger compileren: "The name 'readBinaryC' does not denote a valid type". (readBinaryC er en statisk klasse, som konverterer den binære fil, gemmer det konverterede i en string, som jeg gerne skal have tilgang til gennem "base64String"-variablen i readBinaryC)
Avatar billede nielle Nybegynder
12. marts 2008 - 16:22 #1
Jeg er ikke kelt klar over hvad du præcis mener med at klassen er statisk.

... men en class som er erklæret static i C# kan man i hvertfald ikke lave objekter af.
Avatar billede kkaen Nybegynder
12. marts 2008 - 21:43 #2
Jeg er nu heller ikke sikker på, at klasserne behøver at være statiske. Jeg prøvede blot ad den ej, da det gav nogle flere muligheder. Men det er bestmt ikke et krav.
Som jeg har fundet ud af i dag, så kan man ikke oprette adgang til filer gennem javascript (heller ikke lokalt. Og vist heller ikke gennem den bestemte version af javascript i Unity). Men hvis man kan læse den binære fil og konvertere den på den ene eller anden måde, så er problemet løst.
Hvis det er korrekt, at man ikke kan læse en lokal fil gennem Unitys javascript, så kan man måske læse en fil gennem en url?
Avatar billede nielle Nybegynder
12. marts 2008 - 22:59 #3
At erklære klassen for static giver da ikke flere muligheder - tværtimod. Du kan sagtens have static metoder, felter eller properties i en klasse som ellers ikke er static.

Nu kender jeg så ikke til Unity, og det følgende er udelukkende ud fra hvad jeg har kunnet forstå ud fra hvad man hurtigt kan læse på deres side. Generelt må man dog antage at javascript-lignenede teknologi – som jo køre på klienten – ikke har adgang til at arbejde med filer på klienten.

Den kode du har vist – hvad er det? Det ligner lidt noget C#, men så alligevel ikke.
Avatar billede kkaen Nybegynder
12. marts 2008 - 23:05 #4
Jeg mener nu, at netop i Unity giver det nogle bestemte muligheder i netop denne situation, at erklære dem for statiske.

Unity's javascript kører så vidt jeg kan se på serveren. Jeg kan i hvert fald køre koden på serverdelen uden nogen for for klient kobet til.
Og den køde, jeg har vist, ligner ikke traditionel javascript, nej. Men den er traditionel Unity-javascript, mener jeg nu. Man kan se mere om mulighederne indenfor "javascript" på Unity's manualsider omkring deres "javascript".
Avatar billede kkaen Nybegynder
12. marts 2008 - 23:08 #5
...nu jeg kommer til at se på koden igen, skal jeg da ikke gøre mig for klog på, om det reelt er Unity's javascript eller Unity's c#-sript. Det er jo sent på aftenen ;-)
Men som sagt må de førnevnte sider kunne afklare det.
Avatar billede kkaen Nybegynder
13. marts 2008 - 08:51 #6
F.eks. kan der findes noget om script her:
http://unity3d.com/support/documentation/Manual/Scripting.html
Avatar billede nielle Nybegynder
31. marts 2008 - 18:41 #7
Hmm, glemte helt denne her. Er du kommet vidre med den?
Avatar billede cogitans Nybegynder
03. april 2008 - 19:44 #8
Ja, jeg har fået oprettet nogle grafikobjekter vha "Prefabs". Men de er ikke løsningen. De kan nemlig ikke genereres dynamisk under runtime.
Så jeg har stadig brug for al den hjælp, jeg kan få.
Avatar billede kkaen Nybegynder
30. december 2010 - 16:19 #9
lukkes