Avatar billede maze- Nybegynder
12. marts 2008 - 14:42 Der er 2 kommentarer

Problemer med IIS i forbindelse med .NET

Jeg får følgende fejl:

Security Exception
Description: The application attempted to perform an operation not allowed by the security policy.  To grant this application the required permission please contact your system administrator or change the application's trust level in the configuration file.

Exception Details: System.Security.SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.

Source Error:

An unhandled exception was generated during the execution of the current web request. Information regarding the origin and location of the exception can be identified using the exception stack trace below.

Stack Trace:

[SecurityException: Request for the permission of type 'System.Security.Permissions.FileIOPermission, mscorlib, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089' failed.]
  System.Security.CodeAccessSecurityEngine.Check(Object demand, StackCrawlMark& stackMark, Boolean isPermSet) +0
  System.Security.CodeAccessPermission.Demand() +59
  System.Web.HttpRequest.MapPath(VirtualPath virtualPath, VirtualPath baseVirtualDir, Boolean allowCrossAppMapping) +156
  System.Web.HttpRequest.MapPath(VirtualPath virtualPath) +30
  System.Web.HttpServerUtility.Execute(String path, TextWriter writer, Boolean preserveForm) +208
  System.Web.HttpServerUtility.Transfer(String path, Boolean preserveForm) +56
  GASWeb.Business.Portal.ModuleHttpHandler.ProcessRequest(HttpContext context) in D:\Afgangsprojekt\Project\GASWebPrototype\GASWeb.Business\Portal\ModuleHttpHandler.cs:50
  System.Web.CallHandlerExecutionStep.System.Web.HttpApplication.IExecutionStep.Execute() +358
  System.Web.HttpApplication.ExecuteStep(IExecutionStep step, Boolean& completedSynchronously) +64

Nogen der ved hvilken sikkerhedsforanstalning der gør denne fejl kommer, og hvordan jeg slår det fra.
Avatar billede winners79 Nybegynder
12. marts 2008 - 15:33 #1
højre klik på den mappe du prøver at tilgå, vælg 'sikkerhed og deling' (Sharing and security) vælg security fanebladet og tilføj 'ASPNET' som bruger.
Avatar billede maze- Nybegynder
12. marts 2008 - 15:53 #2
Det var ikke det, den havde jeg tilføjet.

Jeg har fundet ud af vis jeg sidder
<trust level="Full" />
i web.config, så kommer fejlene ikke mere, men så siger den at siden ikke kan findes.
Og det er ikke stavefejl eller lignende...

Jeg har også fået siden til at komme frem til:

IIS specified authentication schemes 'Ntlm, Anonymous', but the binding only supports specification of exactly one authentication scheme. Valid authentication schemes are Digest, Negotiate, NTLM, Basic, or Anonymous. Change the IIS settings so that only a single authentication scheme is used.

Vis jeg disabler begge kommer en sider der siger jeg ikke har adgang, korrekt. Men aktivere jeg en, ligemeget hvilken, så siger den at begge er aktiveret.