Hvordan koder man eksempler fra MS' DirectX SDK?
I forbindelse med at lære at kode 3D i MS' XNA og C++ generelt, er det et must at kunne kode direkte i DirectX. I dokumentationen MS' DirectX SDK er der eksempler på, hvordan man kommer i gang.Meget fint men jeg har ingen idé om jeg kan kode eksemplerne i MS Visual Studio 2005, og under hvilken filtype samt under hvilken en af filerne i solution...
Dette givet at jeg som allerede afprøvet, har oprettet en C++ Windows Forms Application, som opstartet indeholder en hel del forskellige filer.
Herunder ligger den mest sandsynlige .cpp-fil med det pre-indsatte kode:
// C_plus_DIRX_test1.cpp : main project file.
#include "stdafx.h"
#include "Form1.h"
using namespace C_plus_DIRX_test1;
[STAThreadAttribute]
int main(array<System::String ^> ^args)
{
// Enabling Windows XP visual effects before any controls are created
Application::EnableVisualStyles();
Application::SetCompatibleTextRenderingDefault(false);
// Create the main window and run it
Application::Run(gcnew Form1());
return 0;
}
Hvordan skal jeg herefter indsætte SDK-eksemplet i ovennævnte eller i hele solutionet?
SDK-eksemplet:
INT WINAPI WinMain( HINSTANCE hInst, HINSTANCE, LPSTR, INT )
{
// Register the window class.
WNDCLASSEX wc = { sizeof(WNDCLASSEX), CS_CLASSDC, MsgProc, 0L, 0L,
GetModuleHandle(NULL), NULL, NULL, NULL, NULL,
"Direct3D Tutorial", NULL };
RegisterClassEx( &wc );
// Create the application's window.
HWND hWnd = CreateWindow( "Direct3D Tutorial", "Direct3D Tutorial 01: CreateDevice",
WS_OVERLAPPEDWINDOW, 100, 100, 300, 300,
GetDesktopWindow(), NULL, wc.hInstance, NULL );
Indsat efter hinanden, brokker 'MS-VS-05'-compileren sig med ca. 20 fejl.