Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 21:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Kan en select box trigger en input-file?

Hej Eksperter

Jeg har en select box hvor man kan vælge et billede. MEN man kan også vælge at uploade et nyt. Det aktiverer automatisk en <input type="file"... i en form
Når man har valgt en fil skulle formen submitte automatisk ved hjælp af onchange på <input type="file"...
...MEN det gør den ikke i IE

Det fungerer i Safari. Det skal også fungere i EI6+

Se: www.tanktrouble.com/test.html

<!-- Hidden browse for image upload. Triggered by select box -->
<form method="post" action="test.html" enctype="multipart/form-data">
    <input type="file" name="file" id="browse" size="1" style="width: 0px;" onchange="java script: this.form.submit();" />
</form>

<!-- select box that lets you upload file -->
<select name="file1" onchange="java script: if (this.value == 'upload') document.getElementById('browse').click();" \>
    <option value="a">a</option>
    <option value="b">b</option>
    <option value="upload">upload</option>
</select>

Hjælp!
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:33 #1
prøv at fjerne "java script: "
Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 21:38 #2
Så er det gjort - ingen forskel: Fungrer fint i Safari, ikke i IE!
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:40 #3
okay.. det skal i hvertfald ikke være der under alle omstændigheder:) det er kun ved hyperlinks man angiver javascript.

jeg får desuden en "access denied" fejl når den skal hive fat i en fil fra min disk.
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:44 #4
jeg er ikke sikker på der er noget der hedder onchange på type="file"
Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 21:44 #5
Det gør jeg også - hvorfor det?
Hvis jeg trykker på browse-knappen og vælger en fil submitter form fint!
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:46 #6
prøv at ændre "onchange" this "onfocus"

går ud fra den får focus når noget bliver indtastet i den.
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:47 #7
ahh okay.. så ser jeg om jeg kan finde noget med sikkerhedsproblemer på det område:)
troede den slet ikke gav fejl hos dig men ikke submittede.
Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 21:54 #8
den giver fejl når jeg vælger "upload". Men hvis jeg trykker browse gør den ikke. Og begge skulle submitte med onchange!
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:54 #9
ser ud til, at man ikke må udfylde type="file" på den måde pga. sikkerhed i IE.
så du skal nok finde en anden fremgangsmåde
Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 21:56 #10
onfocus ændrer ikke noget
Avatar billede purup Nybegynder
11. marts 2008 - 22:00 #11
det er bare mærkeligt fordi:

trykker jeg browse og vælger en fil trigger unchange som igen trigger submit() - det virker!

select trigger bare browse.click(). Så skulle man tro browse tog den derfra...
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 22:12 #12
Jeg tror ikke du kan med javascript.. så skal du nok over i noget ASPX eller lignende.
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2008 - 00:41 #13
<ole>

Du kan heldigvis ikke bruge click() på et file-input. Så snart, du begynder at scripte mod den type element, disable's dets evne til at uploade filer.

Hvis ikke denne type input begrænses af _meget_ stramme regler, udgør det en ekstrem sikkerhedsrisiko. Derfor kan du højst aflæse filnavnet på onchange  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede purup Nybegynder
12. marts 2008 - 15:42 #14
øv...

...men tak for hjælpen. Det er vel kalp der skal have point eftersom han også nåede den konklusion? Smid et svar
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2008 - 20:31 #15
:-)
Avatar billede purup Nybegynder
13. marts 2008 - 10:04 #16
Jeg takker