Avatar billede tonika Nybegynder
11. marts 2008 - 21:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

simpel menu/include file

Hej,

Jeg har en simpel html menu (punktopstillet med links), og jeg ønsker nu, at istedet for at følge linket til en ny side (a href ="nyside.jsp"), at gemme det valg der bliver foretaget i en (f.eks.)variabel og derefter køre en række if/else sætninger og include file på samme side i sammenspil med andre ligende filer.
Jeg kan se, at det forholdsvist nemt kan gøres i .asp, er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg kan gøre det i jsp?
Spørg endelig hvis der er noget der ikke er forståeligt.
På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 02:56 #1
Jeg forstår det ikke.

Kan du vise hvordan du ville lave det i ASP, så oversætter vi til JSP.
Avatar billede tonika Nybegynder
12. marts 2008 - 09:01 #2
Jeg havde det her itankerne... groft sat op:

<a href="?pageType=fil"></a>
<a href="?pageType=fil1"></a>
<a href="?pageType=fil2"></a>

if request("pageType") <> "" then
select case request("pageType")
case "fil" %><!--#INCLUDE FILE="fil.asp"--><%
case "fil1" %><!--#INCLUDE FILE="fil1.asp"--><%
case "fil2"%><!--#INCLUDE FILE="fil2.asp"--><%
case else %><!-- #INCLUDE FILE="error.asp" --><%
end select
else response.redirect("?pageType=fil.asp")
end if %>

altså at hvis der bliver valgt et link sker der noget, en fil bliver opdateret på siden....?
Avatar billede arne_v Ekspert
13. marts 2008 - 02:39 #3
Måske kan du bruge:

<jsp:include page="noget.jsp"/>

eller:

<%@ include file="noget.jsp" %>

eller måske skal logikken redesignes lidt.
Avatar billede tonika Nybegynder
17. marts 2008 - 21:19 #4
det er løst, ellers tak og jeg endte med at bruge <jsp:include page="noget.jsp"/>
det var nu mere if-sætningerne der gav problemer, men jeg var måske heller ikke lige så godt ti lat forklare mig ;O)