Avatar billede sth Novice
11. marts 2008 - 20:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

SELECT og INSERT i samme omgang, kan man det

jeg har brug for at hente alle data fra en databese og så sætte dem ind i en anden
og så er det jeg mener jeg engang har se at man kam lave noget i stil med:

SELECT * FROM mintabel-1 (INSERT INTO mintabel-2.....)

eller er det bare noget jeg har drømt ville være helt vild smart elelr kan man faktisk det?

jeg er med på at jeg kan lave en loop som læser en  enkel post i den ene data base og så indsætte den anden og så næste fost til jeg har dem alle
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 20:58 #1
INSERT INTO t2 SELECT * FROM t1
Avatar billede sth Novice
11. marts 2008 - 21:16 #2
ok den skal vende om :-)

kan jeg få dig til at uddybe den lidt eller er den bare som du skriver?
Avatar billede sth Novice
11. marts 2008 - 21:20 #3
arr kom da lige til at tænke på at de 2 tabeler ikke er på samme server og så skal jeg jo lave 2 X Connection og så kan man vel ikke "INSERT INTO t2 SELECT * FROM t1"
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 21:32 #4
det skal nok laves i applikation saa:
  2 connections
  en SELECT paa den ene
  en INSERT for hver raekke paa den anden
Avatar billede sth Novice
11. marts 2008 - 21:37 #5
ja det er også hvad jeg kom frem til, bare lidt træls når man har en tabel med mange felter

vedr. INSERT INTO t2 SELECT * FROM t1 skal der ikke indsættes nogle Parentes eller andet sjov for at det virker?

kommer du med et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 21:38 #6
Men ellers er det som jeg skriver (der kan naturligvis tilfoejes mere til SELECT delen).
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 21:43 #7
Jeg mener ikke at der skal parenteser til.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 21:45 #8
Avatar billede sth Novice
11. marts 2008 - 22:21 #9
komemr du lige med et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 23:27 #10
yes yes