Avatar billede thoko Nybegynder
11. marts 2008 - 20:15 Der er 8 kommentarer

Udfør funktion i tag

Hvad skal jeg sætte ind foran funktionen for at få den udført, når jeg trykker på A-linket?

<a href="#a_">A</a>
.
<a name="a_"      "window.scrollBy(0,-50);"></a>
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 20:17 #1
java script:
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 20:22 #2
<a name="a_"  onfocus="window.scrollBy(0,-50);"></a>
Avatar billede thoko Nybegynder
11. marts 2008 - 21:35 #3
focus kræver aktivitet fra mus eller tabtast. Ingen af delene forekommer her. Så vidt jeg kan se, kan ingen af hændelserne "on..." anvendes (umiddelbart i det mindste).
"java script:" aktiveres heller ikke.
Avatar billede kalp Novice
11. marts 2008 - 21:37 #4
hvad mener du? du siger "når jeg trykker på A-linket"
hvis du ikke trykker med musen hvad bruger du så? tungen:o) ?

hvis du trykker på dette
<a href="#a_">A</a>

så aktiveres koden i mit eksempel også.
Avatar billede olebole Juniormester
12. marts 2008 - 00:49 #5
<ole>

Så vil jeg da gerne vide, hvilken browser du bruger  :)
Det her kan jeg ikke få til at virke nogen steder:

<a href="#a_">LINK</a>
<div style="height:1500px">Højt div</div>
<a name="a_" onfocus="alert('fokus')">a_</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2008 - 07:55 #6
olebole >>

Jeg brugte bare EditPlus's indbyggede.. men det er vel IE den benytter.
100% jeg fik en alert i går før jeg postede det her, men sjovt nok så virker det ikke nu:o)

alernativt kan man vel skrive koden sådan her.

<a href="java script:void(0)" onclick="document.getElementById('a_').click();">A</a>
<div style="height:1500px">Højt div</div>
<a name="a_" id="a_"  href="java script:void(0);" onclick="this.focus();alert('');"> </a>

den virker stadig i min browser:D
Avatar billede thoko Nybegynder
12. marts 2008 - 18:17 #7
Til Kalp
I IE6 fungerer din kode umiddelbart i forhold til den øverste kodelinie, men er død i FF2.
Når jeg i første linie ændrer 'a_' til '#a_' sker der ikke noget i nogen af browserne.
Min konklusion for indeværende et, at en evt. løsning vil blive for bøvlet da jeg i givet fald skal bruge den ikke mange, men mangemange gange. Jeg vil i stedet afstå fra at bruge en (bjælke-)menu, der flyder øverst i browseren og finde på en anden placering af menu.
Kalp må jeg bede om et SVAR.
Avatar billede kalp Novice
12. marts 2008 - 20:36 #8
:-)