Avatar billede the_raze Nybegynder
11. marts 2008 - 14:57 Der er 11 kommentarer

Indlæse fil, problemer med korrekt sti

Hejsa,

Jeg har en alm. c# klasse i et alm. c# projekt. I denne bliver der foretaget en XSLT transformering på noget xml data.

Mit problem opstår, når jeg skal indlæse min .xslt fil (form.xslt).

XslCompiledTransform xslt = new XslCompiledTransform();
xslt.Load("Form.xslt");

Ovenstående virker ikke.. Min form.xslt ligger i samme dir som min c# klasse.. Hvad skal jeg skrive inden i xslt.Load() for at sikre mig min fil bliver loaded? Jeg ønsker ikke at angive en absolut sti på formen C:\projekter.. bla bla .. men vil gerne have så den altid refererer til filen uanset hvor projektet ligger.

Håber i kan hjælpe? :)

På forhånd tusind tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 15:01 #1
Du kan finde placeringen af din EXE med:

Path.GetDirectoryName(Environment.GetCommandLineArgs()[0])
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2008 - 15:03 #2
Ligger "form.xslt" filen i samme mappe som den compilede .exe fil, eller ligger den samme sted som klasserne og de andre projektfiler?
Avatar billede the_raze Nybegynder
11. marts 2008 - 15:07 #3
spotgun: "form.xslt" ligger i samme mappe som klasserne og de andre projektfiler
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2008 - 15:16 #4
Så er det formentlig derfor det ikke virker.

Når du bruger xslt.Load(), så kigger den i samme mappe som .exe filen ligger. Hvis du bruger Visual Studio, så ligger .exe filen under bin\debug eller bin\release, så prøv at flytte xslt-filen derind.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 15:19 #5
Hvis man loader en fil uden at angive dir, saa bruger den vel current dir og ikke
dir for EXE ?

(de kan vaere ens, men det behover de ikke at vaere !)
Avatar billede the_raze Nybegynder
11. marts 2008 - 15:21 #6
Jeg tænkte bare på, om der var en måde enten at embedde filen i projektet, eller andet - sådan at jeg ikke manuelt skal kopiere filen over i mit bin/debug eller bin/release dir?

Ville være meget bedre hvis den bare blev kopieret derover oncompile, eller noget i den stil..
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2008 - 15:22 #7
Arne: Det er selvfølgeligt rigtigt, my bad. :)
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. marts 2008 - 15:24 #8
Der er nogle her med samme ønske som dig. Ser ud til at de har fundet en løsning til at embedde filer i dit projekt.

http://www.thescripts.com/forum/thread232819.html
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 00:24 #9
Path.Combine(Path.GetDirectoryName(Environment.GetCommandLineArgs()[0]),"blabla.txt")

bør virke med en ekstern fil
Avatar billede the_raze Nybegynder
17. marts 2008 - 21:37 #10
Jeg endte med at bruge spotguns løsning, så hvis du gider smide et svar? :) (undskylder den sene tilbagemelding)
Avatar billede Spotgun Seniormester
18. marts 2008 - 07:58 #11
Værsgo