Avatar billede zaittam Nybegynder
11. marts 2008 - 11:40 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HTML-side i HTML - vha PHP

Hej eksperter,

Jeg programmerer for tiden et nyhedsbrevssystem. Nyhedsbrevet udsendes i HTML, og jeg vil gerne vise hele nyhedsbrevet på HTML-siden, før der trykkes udsend.

Jeg har lavet følgende anordning, som fungerer perfekt, lige indtil man skal bruge HTML! For jeg har jo både doctype, stylesheets og hele pisset med i det nyhedsbrev jeg udsender. $newsletter indeholder lige præcis den message, der sendes ud til modtageren:

<div style="width:100%;border:1px solid black;background-color:white;padding:3px;">
'.$newsletter.'
</div>

For at få det til at fungere uden at ødelægge designet i administrationen, hvorfra man udsender (måske med anden doctype, måske stylesheets, måske tables) - så har jeg forsøgt at proppe det ind i en iframe.

<iframe src="nyhedsbreviframe.php?tekst='.$newsletter.'" width="100%" frameborder="0" style="width:100%;border:1px solid black;background-color:white;padding:3px;"></iframe>

Men sådan kan man heller ikke gøre - for browseren læser selvfølgelig det der står inde i src som html også.. Hvordan gør jeg? Jeg kan tænke mig frem til at man kan gøre det ved at smide den igennem en database eksempelvis - men det kan da ikke passe, at det skal være vejen frem?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2008 - 12:28 #1
Kunne du ikke smide hele nyhedsbrevet i en session: $_SESSION['nyhedsbrev'] = $newsletter;

Og så bruge: nyhedsbrev.php som indeholder:

<?php
session_start();
echo $_SESSION['nyhedsbrev'];
?>
Avatar billede zaittam Nybegynder
11. marts 2008 - 13:01 #2
Jeg takker og bukker.

Smider du et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2008 - 13:35 #3
Svar!
Avatar billede jakobdo Ekspert
11. marts 2008 - 13:44 #4
Takker for point.