Avatar billede retake Nybegynder
11. marts 2008 - 10:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

excel til MySQL

Hej jeg har fået den dejlige opgave at overføre alt fra et excel ark til en sql database på nettet. men hvordan gør jeg det. de programmer jeg har fundet vil havde access til sql databasen men det er ikke en option da det er ved one.com og der er ingen ip... Findes der en anden nem måde? så jeg ikke skal skrive alt ind selv?
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2008 - 10:36 #1
lav en række med sql, og kopier det ind. :)

Sæt musen i en ny colonne... skriv "Insert into table (id, pris) values ("& Celle &","& Celle &")"

Håber du forstår.. genere en sql streng, gem dem ex i en txt fil, og importer den.

/JJ
Avatar billede retake Nybegynder
11. marts 2008 - 10:51 #2
det er over 2000 linjer med 8 informationer. glem det :0)
Avatar billede martinlind Nybegynder
11. marts 2008 - 11:34 #3
??? du kan da bare køre med en MS-driver og få DB-like adgang til dit excel-ark, det er da nemt nok, hvorfor kan du ikke få det til at virke ??
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2008 - 11:37 #4
Du skal kun lave første række, og så bare trække cellerne ned af,... så tager den automatisk dem fra samme række..

Du skal ikke gøre det for 2000 men en og trække.. du er i excel ik ?

/JJ
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2008 - 11:38 #5
tager max 5-10 min afhængigt af om man får sql rigtigt første gang :)
Avatar billede retake Nybegynder
11. marts 2008 - 13:35 #6
nu er jeg ikke med?!

at sætte info fra 2000rows og 8 cols med noget i vært. vil sku da tage lang tid at copy past ind i sql databasen.
Avatar billede retake Nybegynder
11. marts 2008 - 13:35 #7
hvordan vil du gør det på 10 min?! kommer til at tage flere dage.
Avatar billede retake Nybegynder
07. april 2008 - 15:08 #8
Fandt et program som virkede :o)