10. marts 2008 - 15:52Der er
9 kommentarer og 1 løsning
clearInterval problem
Hej,
Jeg kører følgende funktioner i første frame, men jeg vil gerne have at de stopper når man rammer en bestemt frame. Går ud fra, at det har noget med clearInteval at gøre? How to do?
var intervalId01:Number = setInterval(this, "sektael", 1250); var sek:Number = 0; function sektael() { sek++;
}
var intervalId02:Number = setInterval(this, "decitael", 125); var deci:Number = 0; function decitael() { deci++; if (deci == 10) { deci = 0; } renter.all = sek+","+deci+" %";
Haha! Jeg er ganske talentløs når det kommer til kode, så hvis du syntes det ser kodet eller rodet ud, så er du nok ikke helt galt på den.
Det eneste der skal ske er, at et dynamisk tekstfelt skal tælle op fra 0,0 til 4,0 (inkl. decimaler). Hvis du har lyst til at stramme lidt op på min kode, er du meget velkommen. Det virker nogenlunde som det er nu.
Det er meget skidt at have to intervaller kørende samtidig på denne hér måde, fordi Flash nogen gange ikke er så god til flere intervaller på en gang, og da sek og deci er afhængige af hinanden, vil det jo også være skidt, hvis nu Flash kommer til at skifte sekundet lidt før decimalen (fra 1,9 til 2,9 til 2,0 versus fra 1,9 til 2,0). Så hér er en kode, der udelukkende sørger for dine decimaler - og så retter det hele tal sig efter dette:
var Itv:Number = setInterval(SetRent, 125); var Renter:Number = 0; var End:Number = 5;
Men jeg kan se, du havde en variabel, der hed "sek". Betyder det sekunder? For hvis det er meningen, din kode skal tælle fra nul til fem på fem sekunder, skal de 125 (Itv) rettes til 100.
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.