Avatar billede l3xu5 Nybegynder
10. marts 2008 - 14:40 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

For løkke.

Hej,

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor følgende for-løkke looper 5 gange så meget some den skal ?

for (int i = 0; i < 10; i++)
{
Response.Write("test")
}

og hvordan kan jeg få den til at loope så den giver mig værdierne fra en sql tabel?

Har forsøgt med:

for (int i = 0; i < rdr.VisibleFieldCount; i++)
{
Label1.Text = rdr[3].ToString();
}

Nogen der kan hjælpe ?

mvh
René
Avatar billede tarraq Nybegynder
10. marts 2008 - 14:44 #1
Din øverste løkke skulle gerne loop 10 gange. Hverken mere eller mindre.

- Michael
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2008 - 14:49 #2
Er det du viser de konkrete kodestumper som ikke fungerer, eller er det nogle du har konstrueret til dette spørgsmål? Hvis svaret er det sidste, så vil jeg anbefale at du poster det rigtige kode. Løkken bør i det mindste ikke iterere mere end de 10 gange, så spørgsmålet er, om der ligger noget kode udenom løkken, som kan forårsage de ekstra iterationer... gør der det?

Mht. værdierne fra en SQL-tabel, er det så en generisk metode du er på lagt efter, eller kender du felternes navne på forhånd? Du kan bruge feltnavnet til at hente værdien ud af en reader, f.eks.:

Label1.Text = Convert.ToString(rdr["id"]);

men ellers ville jeg da mene at flg. henter det antal værdier der er felter til:

for(int i = 0; i < rdr.Length; i++) {
  Label1.Text += Convert.ToString(rdr[i]) + "<br>";
}
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2008 - 14:51 #3
"på lagt efter" = "på jagt efter"
Avatar billede l3xu5 Nybegynder
10. marts 2008 - 15:12 #4
Tak softspot det hjalp.

smider du et svar ?
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2008 - 15:25 #5
Velbekomme :)
Avatar billede softspot Forsker
10. marts 2008 - 15:28 #6
Tak for point :)