Avatar billede area404 Nybegynder
10. marts 2008 - 11:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Upload (surftown)

Hej,

Jeg har prøvet mig med et upload script i asp.net, men får følgende fejl:

Description: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: CS0122: 'upload.btnUploadTheFile_Click(object, System.EventArgs)' is inaccessible due to its protection level

Source Error:

Line 19:    <tr>
Line 20:      <td colspan="2">
Line 21:      <input type="button" id="btnUploadTheFile" value="Upload" onserverclick="btnUploadTheFile_Click" runat="server"></td>
Line 22:    </tr>
Line 23:    </form>

Noget med rettigheder kunne jeg forestille mig. Hotellet er surftown.

Nogen der har erfaringer hermed?
Avatar billede keysersoze Guru
10. marts 2008 - 17:30 #1
det lyder som om at det er selve funktionen der er problemer med - virker det lokalt? og hvordan ser selve funktionen ud?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. marts 2008 - 01:53 #2
btnUploadTheFile_Click skal vel være public ...
Avatar billede mcnovy Nybegynder
16. marts 2008 - 19:52 #3
hvis du stadig er interesseret, så har jeg selv surftown, og jeg kører en upload funktion..

her er min .net kode vil i C#

using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;
using System.IO;

public partial class Downloads_Default : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
    }
    protected void UploadButton_Click(object sender, EventArgs e)
    {

        FileName.InnerHtml = FileField.PostedFile.FileName;
        FileContent.InnerHtml = FileField.PostedFile.ContentType;
        FileSize.InnerHtml = FileField.PostedFile.ContentLength.ToString();
        UploadDetails.Visible = true;

        string strFileName;
        strFileName = FileField.PostedFile.FileName;
        string c = System.IO.Path.GetFileName(strFileName);
        try
        {
            FileField.PostedFile.SaveAs("" + Server.MapPath("") + "//Files//" + c);
            Span1.InnerHtml = "File Uploaded Sucessfully.";
        }
        catch (Exception exp)
        {
            Span1.InnerHtml = "Some Error occured.";
            UploadDetails.Visible = false;
        }
og her er min aspx

<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="Downloads_Default" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
  Choose Your File  To Upload : <br />
  <input id="FileField" type="file" runat="server" size="60" /><br />
  <br />
  <asp:Button ID="UploadButton" runat="server" Text="Upload"
      onclick="UploadButton_Click" /><br />
    <div id="UploadDetails" visible="false" runat="server">
        File Name: <span id="FileName" runat="server"/> <br />
        File Content: <span id="FileContent" runat="server"/><br />
        File Size: <span id="FileSize" runat="server"/>bytes<br />
  </div>
  <span ID="Span1" style="Color:Red" runat="Server"/>
</asp:Content>
Avatar billede mcnovy Nybegynder
16. marts 2008 - 19:54 #4
som du kan se bruger jeg masterpages, hvis du ønsker at bruge forms, ell lign.
så har jeg også eksempler til det..

        try
        {
            FileField.PostedFile.SaveAs("" + Server.MapPath("") + "//Files//" + c);
            Span1.InnerHtml = "File Uploaded Sucessfully.";
        }

på første linje efter try, definere du hvor på serveren, filen skal gemmes.

resten siger mere eller mindre sig selv, ellers så spørg, så skal jeg forklare det..
Avatar billede area404 Nybegynder
16. marts 2008 - 21:32 #5
Ser godt ud, jeg kigger på det senere, har ikke så meget tid til det for tiden desværre :-(
Avatar billede area404 Nybegynder
20. april 2008 - 17:27 #6
Hej, kom lige til at se dette indlæg jeg lavede for lang tid siden :-)
jeg har prøvet din kode, men får fejl:

Compiler Error Message: CS0115: 'ASP.upload_aspx.GetTypeHashCode()': no suitable method found to override

Source Error:

Line 599:
Line 600:        [System.Diagnostics.DebuggerNonUserCodeAttribute()]
Line 601:        public override int GetTypeHashCode() {
Line 602:            return -1970484351;
Line 603:        }
Avatar billede area404 Nybegynder
20. april 2008 - 17:36 #7
nevermind, fejl 40.. alt iorden :-)
Avatar billede mcnovy Nybegynder
20. april 2008 - 17:55 #8
tak for point