Avatar billede spyke112 Nybegynder
09. marts 2008 - 19:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kalde Form2 i Form1?

ja, jeg er ret grøn inden for C#, men jeg vil nu gerne have åbnet en ny Form i min "main" form. Nu er mit spørgsmål hvordan gør jeg det?
Når jeg i Visual Studio 2008 Express prøver med dette:

        private void ManageFeeds_Click(object sender, EventArgs e)
        {
            Form2 newFrm = new Form2();

            newFrm.Show();
        }

Så får jeg en build error?

Hvad gør jeg forkert??
Avatar billede nielle Nybegynder
09. marts 2008 - 20:10 #1
Umiddelbart er der ikke noget i vejen med din kode. Hvilken build fejl får du da?
Avatar billede spyke112 Nybegynder
09. marts 2008 - 20:20 #2
The type or namespace name 'Form2' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)

Skal jeg bruge:
using System.Form2;

??
Avatar billede nielle Nybegynder
09. marts 2008 - 20:26 #3
Nej. Det lyder nu mest som om at du har kaldt din form noget andet end "Form2".
Avatar billede spyke112 Nybegynder
09. marts 2008 - 20:27 #4
Hvor ser jeg hvad jeg har kaldt den udover i min solution explorer?
Avatar billede spyke112 Nybegynder
09. marts 2008 - 20:31 #5
Fandt ud af at det var fordi jeg havde forskellige namespaces :)
Så nu virker det :D
Avatar billede nielle Nybegynder
09. marts 2008 - 20:41 #6
Normalt vil VS selv foreslå at man bruger samme namespace over alt. Du må derfor have gjort noget aktivt for at ændre det. :^)

Man skal ikke ændre namespace "bare fordi" man kan - namespaces er en logisk opdeling af din kode, og derfor skal man have overvejet "hvorfor" at man mener at der skal introduceres et nyt namespace.

Well, hvis du har fået løst problemet, så synes jeg da bare at du skal smide et svar selv og tage dine point igen. :^)
Avatar billede spyke112 Nybegynder
09. marts 2008 - 21:40 #7
Tror det er fordi jeg har haft ændret noget inde i "Publish" eller info over mit projekt :)