Avatar billede nitroman Nybegynder
09. marts 2008 - 17:39 Der er 6 kommentarer

hjælp til trådløs net (linksys WRT54G)

Hey..
Har et lille problem med mit trådløse net.
Når jeg starter computeren og logger på starter nettet fint op. starter min kæreste så hendes computer op kan den ikke komme på.. den får ingen ip..
hvis jeg så logger af og på igen virker det fint på dem begge,
Nogen der ved hvad der kan være galt??

Min router er en linksys WRT54G. Kan heller ikke finde den hvis jeg skriver Http://192.168.1.1
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 17:59 #1
Er begge computere sat til automatisk at generere en IP?

og hvor lang tid er der mellem at I logger på? har oplevet problemet på min efterskole, hvor det viste sig enten at være fordi begge havde samme IP, eller fordi routeren kom på overarbejde.
Avatar billede nitroman Nybegynder
09. marts 2008 - 18:08 #2
ja det er de, det har virker for et par dage siden men nu gør det ikke mere.
Hvis jeg logger af kan min kæreste næsten logge på med det samme.
Avatar billede squazz Novice
09. marts 2008 - 18:11 #3
Hmm, ja det lyder underligt, må tilstå at jeg ikke rigtigt har nogen umiddelbar løsning på problemet ;)
Kan kun foreslå at køre med fast IP, men det er ikke en holdbar løsning...
Avatar billede njalus Nybegynder
09. marts 2008 - 19:43 #4
Updater firmwire, det hjælper sikkert :)Har hjulpet mig flere gange på min egen Linksys WRT54G

Du kan hente updates på www.linksys.com
Avatar billede nitroman Nybegynder
09. marts 2008 - 20:17 #5
kan jeg installere firmware hvis jeg kører trådløst med routeren eller skal jeg ha kablet smidt i??

Har lige prøvet at resette den og nu har jeg da ihvertfald forbindelse til den igen..
Avatar billede njalus Nybegynder
09. marts 2008 - 20:28 #6
Du kan godt installere firmware med en trådløsforbindelse, har jeg gjort for 1 måned siden ca. med version 7.1 eller nyere.

Du henter en fil fra deres hjemmeside, læst lige readme filen om den passer til din router for en sikkerhedsskyld. Hvis det passer sammen, så logger du på http://192.168.1.1 og vælger det faneblad hvor du kan updater firmwire, også går der ca. 2-5 min så er den updateret :) og du skulle gerne have et positivt resultat.