Avatar billede bibelskolen Nybegynder
17. juni 2001 - 17:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

multisvar på spørgsmål

HJÆLP!
Hvem kan - vil hjælpe mig?
Jeg vil give 200 point for et program der kan følgende:
Der skal være 10 spørgsmåls memoer, hvoraf kun den første er synlig ved programmets opstart.
Der skal være 10 svar memoer, med tilhørende 10 svar knapper.
Disse 10 svar memoer og de 10 svar knapper skal alle være synlige ved opstart, og forblive synlig, de skal
dog blive usynlige ved et rigtigt svar.
Spørgsmåls memo1 er synlig ved opstarten!
Svaret til sp-1 er f.eks. i svar memo4, det vil sige, at der skal klikes på knap4.
Memo4 - svar memoen, memo1 - spørgsmåls memoen og knap4 skal nu blive usynlige og det næste
spørgsmål2 skal komme frem.
Svaret til dette spørgsmål er f.eks. i svar memo7, og der skal klikes på knappen ud for denne memo,
knap7! Hvis dette sker skal sp-memo2, sv-memo7 og sv-knap7 blive usynlig og sp3 komme frem!
MEN
Hvis der klikes på knappen ud for et forkert svar, er det eneste der skal ske, at det stillede spørgsmål
forsvinder og der kommer et nyt.
Og så fremdeles.
Det vil sige, at når man har været igennem de 10 spørgsmål, som kun skal komme frem en gang. F.eks. i
samme rækkefølge, er de svar memoer med tilhørende svar knapper, der blev svaret forkert ved, stadig
synlige.
Alle ti rigtige, præmieres f.eks. med et flot naturbillede!

Jeg ved ikke om dette er oplysninger nok, hvis ikke vil jeg gerne give flere oplysninger.

Med venlig hilsen

Hans

Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 17:41 #1
jamen jeg vil da godt prøve at lave et sådan program til dig...

/ZIRON
Avatar billede ribe Nybegynder
17. juni 2001 - 17:51 #2
helt fint ZIRON, jeg glæder mig til at høre fra dig!
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 17:52 #3
hmmm ribe????

/ZIRON
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 18:41 #4
har du en email så kan jeg lige sende noget???

/ZIRON
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
17. juni 2001 - 18:42 #5
jeg forstår godt dit hmmmm ZIRON til ribe det var en fejl fra min side
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 18:44 #6
okay det lyder lidt, men en mail og du kan se det som jeg lige har fået lavet???

/ZIRON
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
17. juni 2001 - 18:49 #7
jeg er vist lidt stresset jeg vil meget gerne se det du har lavet, min e-mail adr er
bibel-skolen@vip.cybercity.dk
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 18:52 #8
sådan så er den mail sendt :-)

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juni 2001 - 19:12 #9
Prøv her : http://delphi.e-lind.dk

/Martin
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 19:15 #10
hmmm martin kan ikke lige se hvad det kan bruges til???

/ZIRON
Avatar billede martinlind Nybegynder
17. juni 2001 - 19:30 #11
at styre en forms control\'er ved at sætte det hele op designtime, og så bare sætte nogle state\'s, du kan lave hans program på MEGET få liner.

Du smider memo\'erne og knapperne på din form, sætter en SmartControl\'er på, højre klikker og sætter property\'s for dine memoer og knapper i de forkellige \"tilstande\" du har i hans prog. der efter laver du lidt Onclick kode på knapperne der ikke gør andet end at skifte til den rigtige \"tilstand\" på SmartControl\'eren og vise den nye tekst.

/Martin
Avatar billede ziron Nybegynder
17. juni 2001 - 19:31 #12
okay smart nok :-)

/ZIRON
Avatar billede bibelskolen Nybegynder
17. juni 2001 - 19:38 #13
hej Martin jeg indrømmer at mit program ønske måske ser lidt underlig ud, men prøv at besøge mine hjemmesider www.bibel-skolen.dk og se nogle af de meget simple programmer som jeg ved Guds hjælp har lavet uden at kunne programere ret meget, derfor er det ønskede program et forsøg på at gøre bibelskolens programmer mere interesante!
Avatar billede morten_s Nybegynder
19. juni 2001 - 09:33 #14
Jeg viste ikke at Gud kan programmere i Delphi
Avatar billede martinlind Nybegynder
19. juni 2001 - 09:48 #15
Mon ikke det mest var \"håndkraft\" der gjore det. ( guds hjælp og lidt håndkraft )