Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2008 - 21:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Adgang til en UserControl fra en anden UserControl

Jeg har fundet denne tutorial på nettet og déns eksempel virker fint

http://fredrik.nsquared2.com/viewpost.aspx?PostID=377

- dog kan jeg ikke få mit eget eksempel til at virke. Jeg har et multiview i én UserControl og og linkene dertil i en anden.

Men det er ligesom at den ikke får adgang UserControlen med multiview'et da jeg får den samme fejlmeddelse hver gang:
Navnet 'MultiView1' findes ikke i den aktuelle sammenhæng  *

default.aspx
<%@ Page Language="C#" AutoEventWireup="true"  CodeFile="Default.aspx.cs" Inherits="_Default" %>
<%@ Register Src="WebUserControl.ascx" TagName="WebUserControl" TagPrefix="uc1" %>
<%@ Register Src="WebUserControl2.ascx" TagName="WebUserControl2" TagPrefix="uc2" %>
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head id=Head1 runat="server">
<title>Reference</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <uc1:WebUserControl id="WebUserControl1" runat="server" />
        <uc2:WebUserControl2 ID="WebUserControl2_1" runat="server" />
    </form>
</body>
</html>

WebUserControl.ascx
<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="WebUserControl.ascx.cs" Inherits="WebUserControl" %>
<%@ Reference VirtualPath="~/WebUserControl2.ascx" %>
    <asp:ImageButton ID="lnkTab1"
        ImageUrl="grafik/mail.jpg"
        onmouseover="this.src='grafik/mail_over.jpg';"
        onmouseout="this.src='grafik/mail.jpg';" AlternateText="Kontakt"
        OnClick="mvKontakt_Click"
        runat="server" />
    <asp:ImageButton ID="lnkTab2"
        ImageUrl="grafik/sitemap.jpg"
        onmouseover="this.src='grafik/sitemap_over.jpg';"
        onmouseout="this.src='grafik/sitemap.jpg';" AlternateText="Sitemap"
        OnClick="mvSiteMap_Click"
        runat="server" />
    <asp:ImageButton ID="lnkTab3"
        ImageUrl="grafik/cms.jpg"
        onmouseover="this.src='grafik/cms_over.jpg';"
        onmouseout="this.src='grafik/cms.jpg';" AlternateText="Login"
        OnClick="mvLogIn_Click"
        runat="server" />

WebUserControl.ascx.cs
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class WebUserControl : System.Web.UI.UserControl
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!IsPostBack)
        {
            WebUserControl2 w = Page.FindControl("WebUserControl2_1") as WebUserControl2;
            MultiView1.ActiveViewIndex = 0; <---- *
        }

    protected void mvKontakt_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        WebUserControl2 w = Page.FindControl("WebUserControl2_1") as WebUserControl2;
        MultiView1.ActiveViewIndex = 1;
    }
    protected void mvSiteMap_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        WebUserControl2 w = Page.FindControl("WebUserControl2_1") as WebUserControl2;
        MultiView1.ActiveViewIndex = 2;
    }
    protected void mvLogIn_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        WebUserControl2 w = Page.FindControl("WebUserControl2_1") as WebUserControl2;
        MultiView1.ActiveViewIndex = 3;
    }

WebUserControl2.ascx
<%@ Control Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="WebUserControl2.ascx.cs" Inherits="WebUserControl2" %>
<asp:MultiView ID=MultiView1 runat="server">
    <asp:View ID=View0 runat="server">
    Hovedindhold</asp:View>
    <asp:View ID=View1 runat="server">
    Kontakt</asp:View>
    <asp:View ID=View2 runat="server">
    Sitemap</asp:View>
    <asp:View ID=View3 runat="server">
    Login</asp:View>
</asp:MultiView>
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2008 - 20:22 #1
Slet ingen...? - kom nu, det er 100 point ~:]
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 18:49 #2
lukker...