Avatar billede askeb Nybegynder
08. marts 2008 - 11:56 Der er 9 kommentarer

Tilføj form element

Hej jeg er ved at lave en side så man kan foreslå aftaler til en gruppe.
www.bodebrixen.dk/opret.asp

Problemet er at når jeg skriver noget i et felt og trykker + så resettes alle de data men har puttet ind.

Jeg bruger:
document.getElementById("mydiv").innerHTML += //En masse HTML Kode

Jeg har læst andre steder at man måske skal i gang med DOM (createElement osv.) men jeg har ingen id om hvordan jeg skal starte?

Håber der er nogen der er frisk på at hjælpe.

Aske

PS: Jeg har ingen idé om det virker i IE men det virker i hvert fald ikke i Safari eller Firefox...
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 13:46 #1
Skriver ?-)

-- felterne beholder da de indstillinger man har valgt i min IE6, men mine andre browsere har den opførsel ...

-- og du har helt ret i, at du bør benytte DOM til at lave elementerne, for i rigtige browsere sætter du jo et helt nyt indhold med den teknik, men det er nok nærmere cloneNode(true), der er vejen frem !-)

Dvs. du opretter en linje med alle dine felter f.eks. i et skjult element, og så kloner du den, når du vil tilføje og evt. ændrer i feltnavne (hrm, det dur heller ikke ordentligt i IE) samtidig med at du ændrer linje-teksten !o]
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 13:51 #2
PS. Du kan f.eks. kigge i http://exp.dk/spm/672130, hvor noget af teknikken er beskrevet med et eksempel !-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2008 - 14:38 #3
<ole>

Nej, desværre kan man ikke bruge cloneNode til form elementer. IE kan ikke håndtere name attributten, så man er nødt til at oprette elementerne på denne måde (og kun i IE):
    var oInput = document.createElement("<input type='text' name='foo'>");

/mvh
</bole>
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 14:49 #4
-- men man kan vel forsøge at leve med, at flere felter har samme navn, så de afhængig af serverside kode kan tilgås som arrays e.l. !-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2008 - 16:30 #5
Ja, i mindre applikationer - men det bliver hurtigt ret uhensigtsmæssigt, når felterne ikke har sigende navne  :)

- og nej, Jes ... 'foo' er ikke et sigende navn, men ...  ;D
Avatar billede roenving Novice
08. marts 2008 - 16:43 #6
Who ?-)

Foo !-)
Avatar billede olebole Juniormester
08. marts 2008 - 17:25 #7
Oh, you ...!  :D
Avatar billede askeb Nybegynder
12. marts 2008 - 11:05 #8
hej igen. Ole du skriver det kun virker i IE. Er konklusionen så at det ikke kan fungere i både IE og andre browsere eller skal man gøre det på to forskellige måder afhængig af browser?
Avatar billede roenving Novice
12. marts 2008 - 14:13 #9
Jeps, i IE kan man ikke dynamisk sætte en name-attribut på et element, men skal ud i den tåbelige konstruktion, ole viser ...

-- det kan man derimodi de andre DOM-browsere, så, ja, man skal lave noget forskelligt for at få det til at virke ,-(

-- men som ole skriver, kan du i mindre applikationer arbejde med, at felterne har det samme navn (og de dermed ikke skal ændres !-), for det er helt tilladt, du skal så bare finde dem i collections, når formen sendes tilbage på serveren, altså et felt der hedder navn tilgås som navn(0), navn(1) osv.