Avatar billede weis Nybegynder
07. marts 2008 - 22:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

design fejler når det bruges i asp.net

Hej

Jeg har ofte brugt et "standard" design med div hvor min side bliver centreret og baggrunden i min conten fylder 100% af siden ligemeget hvor meget tekst jeg har, men når jeg bruger det design i asp.net så går der noget galt i firefox?

mit design indeholder en div som har alt det centreret indhold og så en head og body (har prøvet at skitsere det nedenfor)

+---------------------------+
|      |          |      |
|      +-----------+      |
|      |          |      |
+---------------------------+
Avatar billede keysersoze Guru
07. marts 2008 - 23:08 #1
om du laver siden i .net, php, asp eller noget helt tredie har intet at sige - outputtet er stadig ren html og kan kun opføre sig sådan.

Giv et link så kan vi måske komme med nogle forslag
Avatar billede weis Nybegynder
07. marts 2008 - 23:21 #2
Den skabelon jeg har arbejdet udfra er:

------------------------ Begin -------------------------
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd"><head><meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<style type="text/css">
html,body{height:100%;
margin:0px;padding:0px;overflow:hidden;}
body{position:relative;top:0px;left:0px;background:#aaa;height:100%;width:100%;background:#fff;overflow-y:auto;overflow-x:auto;}

#container{width:770px;margin:0px auto;position:relative;height:100%;}

#header{position:absolute;top:0px;left:0px;background:#aaa;height:100px;width:100%;z-index:10;}

#content{position:absolute;top:0px;height:100%;width:100%;background:#777;z-index:9;}

#logo{height:25px;background:#666;}
#menu{height:75px;background:#888;}

#inner{position:relative;margin-top:100px;}

</style>
</head>

<body><div id="container">

<div id="header">

<div id="logo">Test</div>

<div id="menu">Test hgfh</div>

</div>

<div id="content"><div id="inner">Start<br>Test<br><br><br>Slut</div></div>

</div></body></html>
------------------------ End -------------------------

og den forskel jeg kan se er i !DOCTYPE for i min aspx fil er det med xhtml 1.0 men selvom jeg ændre det til 4.01 html hjælper det ikke!
Avatar billede bvli Praktikant
09. marts 2008 - 12:29 #3
Men... Har du overvejet at starte siden med et <html> tag?

/B :)
Avatar billede weis Nybegynder
04. juli 2008 - 19:57 #4
lukker