Avatar billede rask2 Nybegynder
07. marts 2008 - 22:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved erstatning af <html>

Jeg er ved at lave lidt ændringer på min hjemmeside, og ændrer den fra HTML til XML. I den forbindelse har jeg erstattet <html> med de flg. linjer kode:

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "DTD/xhtml1-strict.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">

Dette giver dog mig en fejl på min side. Fejlen består i, at man scrolle til højre på siden som bare er tom (indeholder kun baggrundsfarven). Bredden af siden bliver ca. 170% af hvad den er ved anvendelse af tag'et <html>.

Er der nogen der kan hjælpe med dette problem?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 22:30 #1
Hvorfor lave det om, hvis det virker?
Avatar billede rask2 Nybegynder
07. marts 2008 - 23:11 #2
Årsagen til jeg ville ændre det er mest pga. www.html.dk hvor der står, at det dokumentet vil få længere levetid (ved ikke om det har den store relevans, men når man nu kan....)

Vil bare gerne have det til at virke!!!
Avatar billede rask2 Nybegynder
07. marts 2008 - 23:19 #3
Jeg har fundet "fejlen".

Jeg anvender en anden DTD
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. marts 2008 - 23:37 #4
www.html.dk er dybt utroværdig. Men hvis det er hvad du vil have, så skal jeg ikke blande mig ;)
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2008 - 00:26 #5
<ole>

Der er absolut ingen fremtid i XHTML 1.0. Dernæst disabler linjen:
    <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>

- de vigtigste dele af CSS i IE6

/mvh
</bole>