Avatar billede webstuff Nybegynder
07. marts 2008 - 15:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Sæt indhold i FCKeditor

Hejsa allesammen

Jeg har læst i manualen og søgt på google, men har ikke kunnet finde en løsning på mit problem, så enten er der ikke nogen løsning eller også har jeg overset noget - er ret sikker på at det er sidstnævnte, så derfor spørger jeg her.

Mit spørgsmål er følgende:
Hvis jeg har oprettet en FCKeditor serverside via PHP, er det så muligt efterfølgende at sætte indholdet i ens FCKeditor via javascript? -hvis ja, hvordan så?

Mvh. Andreas
Avatar billede softspot Forsker
07. marts 2008 - 16:21 #1
jeg kan da anbefale dig at tage udgangspunkt i FCKeditor's developer guide: http://docs.fckeditor.net/FCKeditor_2.x/Developers_Guide og kigge under FCKeditor JavaScript API.

Du skal inkludere /fckeditor/fckeditor.js i siden med

<sctipt type="text/javascript" src="/fckeditor/fckeditor.js"></script>

og så skal du hente den instance af FCK-editor som du har oprettet på serveren (dvs. det navn du har givet din editor i kaldet til FCKEditor.Create - eller hvad syntaksen nu er i PHP).

For at få fat i din editor, skal du bruge flg. kode:

var oEditor = FCKeditorAPI.GetInstance('InstanceName') ;

for at sætte indholdet i den kan du bruge flg. kode:

oEditor.SetHTML(HTMLindhold_i_editoren);

Men tag og lur på API'et, det burde være nok til at få dig igang med integration til FCKeditor. :)
Avatar billede webstuff Nybegynder
10. marts 2008 - 11:41 #2
Jeg har pt. denne kode:
---------------------------
<?php
require_once($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'/administration/fck/fckeditor.php');
$oFCKeditor = new FCKeditor('content');
$oFCKeditor->BasePath = '/administration/fck/';
$oFCKeditor->Config['CustomConfigurationsPath'] = '/administration/fck/newsLetter.js';
$oFCKeditor->Height = '360' ;
$oFCKeditor->Width  = '640' ;
$oFCKeditor->ToolbarSet = 'newsLetter';
oFCKeditor->Value = '';
$oFCKeditor->Create();
?>
<script type="text/javascript" src="<?php echo $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"];?>/administration/fck/fckeditor.js"></script>
<script type="text/javascript">
var oEditor = FCKeditorAPI.GetInstance('content') ;
oEditor.SetHTML(getContents('<?php echo $_GET["cell_id"]; ?>'));
</script>
----------------------------

Men får følgede fejlmedelelse i Firebug
Avatar billede webstuff Nybegynder
10. marts 2008 - 11:48 #3
Min besked var ikke færdig, trykkede forkert:

Jeg for følgende fejlmedelelse i Firebug:
FCKeditorAPI is not defined.

Har jeg forstået det rigtigt med at FCKeditorAPI bliver sat i selve FCKeditor klassen?
Avatar billede softspot Forsker
13. marts 2008 - 10:20 #4
Jeg skulle jo mene at FCKEditorAPI er oprettet når du inkluderer JS-filen (dokumentationen nævner vist heller ikke noget som andre forudsætninger). Jeg ved så ikke om det har noget at gøre med, at scriptet ikke er loaded færdig på det tidspunkt du forsøger at kalde GetInstance, eller sådan noget...

Du kan jo prøve at vente med at indsætte HTML, til siden er loadet (altså på window.onload).
Avatar billede webstuff Nybegynder
17. marts 2008 - 16:41 #5
Det var fordi at scriptet ikke var loadet færdigt at den fejlede, det omgik jeg ved at bruge:
function FCKeditor_OnComplete( editorInstance ) {}
Læg et svar og få points.

Mvh. Webstuff
Avatar billede softspot Forsker
26. marts 2008 - 08:45 #6
Velbekomme :)

...og undskyld den lange svartid - jeg synes ikke Eksperten er særlig god til at sende mails for tiden... eller er det bare mig?
Avatar billede softspot Forsker
08. april 2008 - 22:50 #7
Får du heller ikke mails fra eksperten for tiden...? ;-)
Avatar billede webstuff Nybegynder
06. maj 2008 - 13:45 #8
beklager ;)
Avatar billede softspot Forsker
06. maj 2008 - 14:52 #9
Helt iorden - tak for point :)