Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. marts 2008 - 14:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

link i <td>

Hejsa igen.

Er jeg helt forkert på den:

<td class="toplinks" a href="index.htm">index</td>

Der skal linkes til en intern side
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. marts 2008 - 14:12 #1
hvad med sådan her:

<td class="toplinks"><a href="toggerbo.htm">Om Toggerbo</td>
Avatar billede jokkejensen Novice
07. marts 2008 - 14:21 #2
<td class="toplinks"><a style="display:block;width: 100%;height: 100%;" href="toggerbo.htm">Om Toggerbo</a></td>

Så fylder det hele cellen.. men dit bud er 100% rigtigt.. du mangler bare lige at lukke <a> tagget før </td>
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. marts 2008 - 14:34 #3
vil det sige hvis jeg gjorde det på den første måde skulle det se sådan ud:

<td class="toplinks" width="100px"><a href="toggerbo.htm">Om Toggerbo</a></td>

Hvad betyder:
="display:block;
Avatar billede jokkejensen Novice
07. marts 2008 - 14:43 #4
ja det er helt korrekt.. !

display:block er blot en css egenskab.. noget der mere eller mindre bliver misbrugt.. den giver et inline element som et <anchor> er mulighed for at få en højde og en bredde..

Man differintiere ofte mellem inline og block elementer.. hvor inline ligge i en tekst linie, og ikke benyttes til at "opsætte hjemmesiden", men mere formatere tekst, som a, strong, span, italic og alle de mere eller mindre deprecated tags mm. Blok elementer er eksempelvis div, headings,p, pre, blockquote, hr og "table (display:table), td:display:table-cell"
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. marts 2008 - 14:43 #5
læg et svar forresten Jokke:-)

og tak for det.
Avatar billede jokkejensen Novice
07. marts 2008 - 14:45 #6
prøv ex at fjerne display:block fra den her:

<a style="height: 200px;width: 200px;border:1px solid red;display:block" href="http://www.google.com">test</a>

og se forskellen i din browser.

Takker !
Avatar billede madseksperten Nybegynder
07. marts 2008 - 14:51 #7
ok tak for det:-)
Avatar billede olebole Juniormester
07. marts 2008 - 16:22 #8
<ole>

- men der er intet i vejen med at gøre et a-element til et block-element, der fylder hele cellen ud. Det giver ganske god mening, ved en menu med links, stakket ovenpå hinanden.
Du skal dog blot være opmærkom på, at hvis du vil angive højden af linket til 100%, så kræver det, du har sat en højde på td'en

/mvh
</bole>
Avatar billede dragongirl Nybegynder
08. marts 2008 - 00:27 #9
tak for den ekstra kommentar <ole>
Avatar billede enya Nybegynder
08. marts 2008 - 00:32 #10
Øhhh... Er 'madseksperten' den samme som 'madsekspertenn'..??