Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2008 - 09:31 Der er 3 kommentarer

Scrollbar og dynamisk tekst

Hej eksperter.

Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal have nogle tekster til at passe i et relativt lille område.

Teksterne hentes dynamisk fra en database. Er det muligt at lave en tekstblok på en nem måde med en scrollbar, til når teksterne er for lange til at være i blokken?

Nogen der kender en turorial eller et færdigt script man gerne må låne og modificere?
Avatar billede soeren5 Nybegynder
07. marts 2008 - 20:11 #1
Hej gpq-mads

Måske kan du bruge dette !
Dette lille script laver en dynamisk tekst field, som tilpasser sig størrelsen af ens tekst.

    //Copy/paste i første frame på timelinie

var my_format:TextFormat = new TextFormat();

    //Opretter et tekst felt på stage
this.createTextField("my_txt", 1, 10, 40, 100, 100);
    // autoscaler tekst feltet
my_txt.wordWrap = true;
my_txt.multiline = true;
my_txt.autoSize = "left";

    //Teksten der bliver udskrevet
my_txt.text ="asdfhkljaskdfhhklasdfjshdjkfsahsjkajdfskghsdkfhgsfjdhsdfgksdjfghdfkjghdj dfsgjsdfjlsdkfjlgsdk ldksjafglksdjflksdjfls lkjalakfjalskd fasdhfasdfhasdlfjh fahsfkjladfshkjfsadlkfsjafhsakljaskdasskjfsalfashdfjklasdfhlsadhkljsdjfhsadkljjfhsakfhsakjdfak";
Avatar billede Slettet bruger
07. marts 2008 - 20:33 #2
Nej desværre.. tekstfeltet skal have helt specifikke dimensioner for at holde et fastsat design.

Men tak for ideen :)
Avatar billede ziron Nybegynder
21. maj 2008 - 13:41 #3
hej gpq-mads.

Faldt lige over dit spørgsmål, i et forsøg på at finde noget helt at andet.
Men hvis du ikke skulle have fundet løsningen, kunne dette måske hjælpe, eller kan det måske hjælpe andre i fremtiden.

http://www.oman3d.com/tutorials/flash/loadvars_bc/