Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
06. marts 2008 - 20:16 Der er 7 kommentarer

dynamisk tekstfelt?

hej,

kan man lave et dynamisk tekstfelt i jsp sammen med enten servlets eller beans (helst beans)?

meningen er at når man fx trykker 5000 i en tekstboks (t1) så bliver tekstfeltet(t2) ved siden af opdateret med bynavnet der hører til den indtastede værdi i t1, hentet fra en sql DB.
Det hele skulle helst foregå dynamisk så når det første ciffer bliver indtastet bliver der i t2 foreslået en by tilhørende. Hvis andet ciffer fx er 5 så der nu står 55 i t1 så opdateres t2 med et andet bynavn.

håber i kan hjælpe og det kan lade sig gøre...
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2008 - 01:27 #1
Du spørger med andre ord efter en AJAX løsning ...

:-)

Der findes masser af AJAX til JSP.

Skal du bruge en løsning til rå JSP, Struts eller JSF ?

Da JavaScript der kører client er nødt til at sende en HTTP request, så skal det
gennem en servlet, men de fleste AJAX toolkits kommer med noget færdigt servlet
et eller andet.
Avatar billede jimmyhp Nybegynder
07. marts 2008 - 20:31 #2
aha..
jeg har nemlig ikke den store erfaring med programmering endnu :S

måske kan ud kort ridse op hvad AJAX er?
Vi har nemlig kun haft om java/jsp :)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 03:04 #3
AJAX er noget JavaScript som kører i baggrunden og opdaterer uden at hele siden
skal refreshes.

Jeg har selv leget med AjaxTags som virker med ren JSP.

Jeg er ikke sikker på at de kan lige præcis det du efterspørger, men noget kan de, se:
  http://ajaxtags.sourceforge.net/screenshots.html

Der er også andre AJAX taglibs til ren JSP.
Avatar billede enya Nybegynder
12. marts 2008 - 03:11 #4
Hvor mange spørgere er der mon her...? (Dobbeltbruger..?)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 13:59 #5
jimmyhp = jhp ??
Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
12. marts 2008 - 14:45 #6
ja hov.. sletter da lige den ene.. :S
Avatar billede jhp-kbh Nybegynder
12. marts 2008 - 15:09 #7
den skulle gerne være slettet nu!

Har bare ofte mange problemer med login på denne side. Siden her kan også virke rigtig langsom mange gange og har en fin forbindelse, så det burde ikke være et problem. Så er der nok røget en ekstra profil på engang...

Men den bliver slettet nu (når jeg får en mail, sometime........)