Avatar billede christofferhped Nybegynder
06. marts 2008 - 17:19 Der er 1 kommentar

xsl, styling efter betingelser

Hejsa

Jeg er ved at lave en hjemmeside i XML / XSLT og det går skam også ganske godt. Jeg har en menu, hvor i alle punkterne ved hover gøres mere synlige, jeg har prøvet at finde en løsning på hvordan jeg via XSLT kan reagere på noget i XML arket, fx titel på siden og bruge dette til at kunne gøre det aktive menu punkt lige så synligt som når jeg hover dem.

Håber i forstår :p
Avatar billede jokkejensen Novice
11. marts 2008 - 13:01 #1
<xsl:if test="1=1">
Gør noget
</xsl:if>

Du kan sagtens skrive xpath udtryk mm. Der er også <xsl:choose>.

Ex:

Se en demo af en menu heR:

<xsl:template match="Navigation" xml:space="default">
    <xsl:if test="NavigationElement[@ShowInNavigation='true']">
      <ul class="menu">
        <xsl:apply-templates select="NavigationElement[@ShowInNavigation='true']" />
      </ul>
    </xsl:if>
  </xsl:template>
  <!-- selected items -->
  <xsl:template match="NavigationElement[@ShowInNavigation='true']" xml:space="default">
    <!-- Variable : itemClass // Append item classes for the LI and the A tags to the variable itemClass -->
    <xsl:variable name="itemClass">
      <xsl:if test="position() = 1">
        <xsl:copy-of select="$firstMenuItemClass" />
      </xsl:if>
      <xsl:if test="position() = last()">
        <xsl:copy-of select="$lastMenuItemClass" />
      </xsl:if>
      <xsl:if test="@Selected='true'">
        <xsl:copy-of select="$selectedMenuItemClass" />
      </xsl:if>
      <xsl:if test="@ChildSelected='true'">
        <xsl:copy-of select="$expandedMenuItemClass" />
      </xsl:if>
      <xsl:if test="@NumberOfChildren &gt; '0'">
        <xsl:copy-of select="$hasChildrenMenuItemClass" />
      </xsl:if>
    </xsl:variable>
    <li>
      <!-- Add classes to List tag -->
      <xsl:if test="not($itemClass='')">
        <xsl:attribute name="class">
          <xsl:copy-of select="normalize-space($itemClass)" />
        </xsl:attribute>
      </xsl:if>
      <a>
        <xsl:if test="not($itemClass='')">
          <xsl:attribute name="class">
            <xsl:copy-of select="normalize-space($itemClass)" />
          </xsl:attribute>
        </xsl:if>
        <xsl:attribute name="href" xml:space="default">
          <xsl:choose>
            <xsl:when test="LongUrl != ''">/<xsl:value-of select="LongUrl" /></xsl:when>
            <xsl:otherwise>/<xsl:value-of select="$FilenamePrefix" /><xsl:value-of select="@PageId" /><xsl:value-of select="$FileExtension" /></xsl:otherwise>
          </xsl:choose>
        </xsl:attribute>
        <xsl:value-of select="NavigationTitle" />
      </a>
      <xsl:if test="NavigationElement[@ShowInNavigation='true']">
        <ul>
          <xsl:apply-templates select="NavigationElement[@ShowInNavigation='true']" />
        </ul>
      </xsl:if>
    </li>
  </xsl:template>