Avatar billede zumi Nybegynder
06. marts 2008 - 11:32 Der er 1 kommentar

Installere flere programmer i een installation?

Jeg arbejder på en skole og har fået til opgave at uploade forskellige undervisningsprogrammer fra en lokal her på skolen. Problemet er at flere af programmer kræver andre programmer for at virker. Det er de færreste som, selv med en udførlig vejledning formår at installere programmerne korrekt.
Nu går jeg og overvejer at lav en automatisk installation som på een gang installere flre programmer. Men hvordan gør jeg det nemmest? Har hørt om diverse exe-binders, men de bliver ofte betragtet som virus..?

Hvad er smartest?

vh Rasmus
Avatar billede falster Ekspert
06. marts 2008 - 14:17 #1
Hvis de enkelte programmer ikke er for komplekse, men blot består af f.eks. exe-, hjælpe, inifiler o.l. tror jeg at Inno Setup kan klare det. Man skal blot tænke på installationen som en "fil-distribution", når man opretter scriptet:

http://www.jrsoftware.org/isinfo.php