Avatar billede danielbaek Nybegynder
06. marts 2008 - 00:07 Der er 12 kommentarer

Hover-effekt virker kun på links uden .dk endelser

Hej,

Jeg har en række links og benytter en css hvor links skal ændre farve når musen er over (hover). Det virker dog kun på de linkene når de er uden .dk, dvs. at på et link der hedder http://www.dr.dk virker hover-effekten ikke, men prøver jeg at have en src der hedder http://dr/ virker effekten fint.

Hvordan kan jeg løse dette/hvad kan være galt?
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 10:05 #1
Kan vi få noget kode og meget gerne også et link til en side, ellers er det lidt besværligt at hjælpe.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
06. marts 2008 - 11:09 #2
Problemet kan ses her: http://197.dk/nyhed/index.php

KODEN I FILEN DER VISER NYHEDERNE:
<?php

      $list = getNewsList();
      foreach ($list as $value) {
          $newsData = file("news/".$value);
          $newsTitle  = $newsData[0];
          $submitDate = $newsData[1];
            $newsLink  = $newsData[3];
        $newsIni = $newsData[2];
        unset ($newsData['0']);
        unset ($newsData['1']);
        unset ($newsData['2']);
        unset ($newsData['3']);

        $newsContent = "";
        foreach ($newsData as $value) {
              $newsContent .= $value;
        }

          echo "<tr><th align='left'><a target='_blank' href='$newsLink'>$newsTitle</a></th><th align='right'><span class='dato'>".$submitDate."</span><span class='ini'>".$newsIni."</span></th></tr>";
          echo "<tr><td colspan='2'><span class='tekst'>".$newsContent."</span><hr size='1'/></td></tr>";
      }
    ?>

KODEN I FILEN DER OPRETTET NYHEDER:
  <script language="javascript" type="text/javascript" src="js/tiny_mce.js"></script>
<script language="javascript" type="text/javascript">
tinyMCE.init({
    mode : "textareas",
    theme : "advanced",
    theme_advanced_buttons3 : "",
    theme_advanced_toolbar_location : "top",
    theme_advanced_toolbar_align : "left",

});
</script>
</head>

<body>
  <div id="main">
      <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post">
        <span class="mellem">Overskrift:</span> <input type="text" name="title" size="40"/><br/>
        <br/><div id="mellem">URL:</div>
        <input type="text" name="link" size="40"/><br/>
<br/><div id="mellem">Tilføjet af:</div>
          <select name="ini">
        <option value="" selected="selected">Vælg...</option>
        <option value="DB1">Person1</option>
        <option value="DB2">Person2</option>
        <option value="DB3">Person3</option>
        </select>
<br/><br/>
        <div id="mellem">Kommentar:</div>
        <textarea name="newstext" rows="6" cols="40"></textarea><br/>
        <center><input type="submit" name="submit" value="Tilføj" /></center>
    </form>

    <div id="source"><a href="index.php">Tilbage til nyheder</a></div>
  </div>
</body>

<?php } else {
  $newsTitel  = isset($_POST['title']) ? $_POST['title'] : 'Untitled';
  $newsIni  = isset($_POST['ini']) ? $_POST['ini'] : 'Intet link';
  $newsLink  = isset($_POST['link']) ? $_POST['link'] : 'Intet link';
  $submitDate  = date('G:i d-m-y');
  $newsContent = isset($_POST['newstext']) ? $_POST['newstext'] : 'No content';

  $newsLink2 = $newsLink;
    if (substr($newsLink2, 0, 7) != 'http://')
  {
    $newsLink2 = 'http://' . $newsLink2;
    }

  $filename = date('YmdHis');
  $f = fopen('news/'.$filename.".txt","w+");
  fwrite($f,$newsTitel."\n");
  fwrite($f,$submitDate."\n");
  fwrite($f,$newsIni."\n");
  fwrite($f,$newsLink2."\n");
  fwrite($f,$newsContent."\n");
  fclose($f);

  header('Location:index.php');
}
?>

CSS STYLEN:
A:link {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size : 12px;
    color:#F28F03;
    text-decoration: none;
}
A:hover {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size : 12px;
    color:#000000;
    text-decoration: none;
}
A:visited {
    font-family: Arial, Helvetica, sans-serif;
    font-size : 12px;
    color:#F28F03;
    text-decoration: none;
}
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 11:24 #3
Start lige med at validere koden, og undersøg hvorfor der er newline indeni URLerne?

Hvilke links skulle have problemer med hover? Jeg har ikke problem med nogen af dem i FF.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
06. marts 2008 - 11:48 #4
Det er det nederste link hvor hovereffekten ikke virker, både i Firefox og IE, og på to forskellige maskiner (mac+pc).
Avatar billede Slettet bruger
06. marts 2008 - 12:00 #5
Jeg har ingen problemer i FF 2 på Linux.

Men tag lige og varliser din kode og fiks det med links.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2008 - 12:11 #6
Avatar billede danielbaek Nybegynder
06. marts 2008 - 12:20 #7
Det virkede ved at bytte om på rækkefølgen. Laver du et svar?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2008 - 12:34 #8
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
06. marts 2008 - 12:55 #9
Jamen så tusind tak alligevel. Jeg har et tillægsspørgsmål nu hvor jeg har postet koden. Er der en måde at få denne funktion (jeg agter at kopiere den til en ny) til at i stedet for at gemme i flere txt filer, så kun gemme i en enkelt txt, og når man bruger "Tilføj nye" funktionen, ændrer man i stedet i den ene txt fil, som også hentes ind så den kan ændres. Er det muligt?
Avatar billede roenving Novice
06. marts 2008 - 16:41 #10
Hva' dælen, er der begyndt at være fuldstændig fejlfri css-sider på w3schools, hurra !-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2008 - 16:52 #11
Det kan være, der er en enkelt eller 2, roenving.

Sådan noget med PHP-programmering hører nok til et andet sted, Daniel.
Avatar billede danielbaek Nybegynder
07. marts 2008 - 11:55 #12
Ok, jeg opretter et nyt spørgsmål hvis det er.

Tak for al hjælpen :)