Avatar billede jornp Nybegynder
05. marts 2008 - 23:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem og luk funktion med dato

Jeg har også et spørgsmål mere, i den føromtalte medarbejder bases skal jeg også have en gem og luk funktion, det kan jeg nemt lave i en makro, men hvordan kan jeg få datoen med i det?

Altså datoen for hvornår personen sidst er blevet rettet i?
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2008 - 20:17 #1
hvor skal datoen hen ? i filnavn eller...
og i såfald, for hvilken medarb.
Avatar billede jornp Nybegynder
07. marts 2008 - 21:02 #2
Jeg havde tænkt at man skulle kunne se hvornår hver medarbejder sidst var rettet i, da hver medarbejder har et ark.
Men hvis det er for omstændigt med VBA koder til hvert ark, så kan det også bruges hvor det bare er hele filen/programmet som blive gemt, og så skal datoen bare stå på forsiden.
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2008 - 21:21 #3
Hvad hedder arket som er forside ?
Er arknavne samtidig navn på medarb. ?
Gælder det ændring på både ark1 og 2 (der er 2 pr medarb. eller hur)
Avatar billede excelent Ekspert
07. marts 2008 - 21:23 #4
og hvor på forsiden skal dato indsættes ?
Avatar billede jornp Nybegynder
10. marts 2008 - 12:01 #5
Arket som er forside hedder forside, og ja arknavnene har navnene på medarbejderne.

Jeg arbejder på kun at lave 1 ark pr. medarbejder, så det bedste ville være hvis dette kunne laves på hvert ark(medarbejder)

Men hvis det er for omfattende kan vi bare lave en for hele programmet, og så kan datoen bare sættes ind på forside, f.eks. celle A1.
Avatar billede excelent Ekspert
10. marts 2008 - 22:16 #6
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
If Sh.Name = "Forside" Then Exit Sub 'Hvis din "forside" ikke starter med stort så ret her
Sh.Range("A1") = Date ' dato indsættes i A1 i det ark der ændres i, undtaget er Forside, ret evt. A1
End Sub

tast ALT+F11 - dobbeltklik på ThisWorkbook i box øverst til venstre og indsæt koden
Avatar billede excelent Ekspert
12. marts 2008 - 13:56 #7
hvordan går det ?
Avatar billede jornp Nybegynder
12. marts 2008 - 14:17 #8
Jeg har ikke afprøvet gem og luk funktionen endnu, sidder stadig og arbejder med hyperlinkesene, hvilket jeg mener at have fundet en løsning på med en makro.

Men her er pointsene :o)