Avatar billede nalu Nybegynder
05. marts 2008 - 19:09 Der er 2 kommentarer

Problemer med sessions

Hejsa, jeg har den her kode som går ind og og tjekker om den tidligere side er en side med en submit knap kaldet "soeg".
Hvis den er skal den smide $_REQUEST'ne i variabler, samt i sessions.

Sessions bruges hvis det er at den sidste side ikke indeholdte en submit knap kaldet "soeg", fordi så vil der ikke være noget i $_REQUEST'ne - der skal den istedet hente dem ud af sessions.

Men kan simpelthen ikke få noget ud af mine sessions, de bliver ved med at være tomme.

- hvad er problemet?

Kode:

<? include("top.php");

If(!$_POST['soeg']) {

    $kundenr = $_SESSION['kundenr'];
    $fornavn = $_SESSION['fornavn'];
    $efternavn = $_SESSION['efternavn'];
    $adresse = $_SESSION['adresse'];
    $by = $_SESSION['by'];

} Else {

    $_SESSION['kundenr'] = "gg";
    $_SESSION['fornavn'] = $_REQUEST['fornavn'];
    $_SESSION['efternavn'] = $_REQUEST['efternavn'];
    $_SESSION['adresse'] = $_REQUEST['adresse'];
    $_SESSION['by'] = $_REQUEST['by'];

    $kundenr = $_REQUEST['kundenr'];
    $fornavn = $_REQUEST['fornavn'];
    $efternavn = $_REQUEST['efternavn'];
    $adresse = $_REQUEST['adresse'];
    $by = $_REQUEST['by'];

}

If(!$kundenr && !$fornavn && !$efternavn && !$adresse && !$by) {

    echo "Der blev ikke fundet nogle kunde på din søgning.<br /><br />a" . $_SESSION['kundenr'];

} Else {

    $SQL .= "SELECT * FROM vinduekunder WHERE";

    If($kundenr) {

        $SQL .= " kundenr LIKE '%" . $kundenr . "%'";

    }

    If($fornavn) {

        If($kundenr) {

            $SQL .= " OR fornavn LIKE '%" . $fornavn . "%'";

        } Else {

        $SQL .= " fornavn LIKE '%" . $fornavn . "%'";

        }

    If($efternavn) {

        If($kundenr || $fornavn) {

            $SQL .= " OR efternavn LIKE '%" . $efternavn . "%'";

        } Else {

            $SQL .= " efternavn LIKE '%" . $efternavn . "%'";

        }

    If($adresse) {

        If($kundenr || $fornavn || $efternavn) {

            $SQL .= " OR adresse LIKE '%" . $adresse . "%'";

        } Else {

            $SQL .= " adresse LIKE '%" . $adresse . "%'";

        }

    If($by) {

    }

    $count = 1;

    $query = mysql_query($SQL) or die(mysql_error());

    $numbern = mysql_num_rows($query);

    if($numbern >= 1) {

        while($row = mysql_fetch_assoc($query)) {

            If(($count == $_REQUEST['count']) || (!$_REQUEST['count'])) {

?>

                <table cellspacing="0" cellpadding="0">
                    <tr>
                        <td valign="top">

                        <table cellspacing="0" cellpadding="6">
                    <tr>
                        <td>Kundenr.:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['kundenr']; ?>" name="kundenr" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Nr. på tur:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['turnr']; ?>" name="turnr" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Fornavn:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['fornavn']; ?>" name="fornavn" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Efternavn:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['efternavn']; ?>" name="efternavn" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Adresse:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['adresse']; ?>" name="adresse" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Postnr. og by:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 50px;" type="text" value="<? echo $row['postnr']; ?>" name="postnr" /> <input style="width: 126px;" type="text" name="by" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Telefon:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['telefon']; ?>" name="telefon" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>Email:</td>
                        <td colspan="2"><input style="width: 180px;" type="text" value="<? echo $row['email']; ?>" name="email" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td></td>
                        <td><b>Interval</b></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>A:</td>
                        <td><input style="width: 180px;" value="<? echo $row['a']; ?>" type="text" name="a" /></td>
                        <td><input style="width: 25px;" value="<? echo $row['int_a']; ?>" type="text" name="nr_a" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>B:</td>
                        <td><input style="width: 180px;" value="<? echo $row['b']; ?>" type="text" name="b" /></td>
                        <td><input style="width: 25px;" value="<? echo $row['int_b']; ?>" type="text" name="nr_b" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>C.:</td>
                        <td><input style="width: 180px;" value="<? echo $row['c']; ?>" type="text" name="c" /></td>
                        <td><input style="width: 25px;" value="<? echo $row['int_c']; ?>" type="text" name="nr_c" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>D:</td>
                        <td><input style="width: 180px;" value="<? echo $row['d']; ?>" type="text" name="d" /></td>
                        <td><input style="width: 25px;" value="<? echo $row['int_d']; ?>" type="text" name="nr_d" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>E:</td>
                        <td><input style="width: 180px; value="<? echo $row['e']; ?>"" type="text" name="e" /></td>
                        <td><input style="width: 25px;" value="<? echo $row['int_e']; ?>" type="text" name="nr_e" /></td>
                    </tr>
                </table>

                        </td>
                        <td style="padding-left: 40px;" valign="top">

                        <table cellspacing="0" cellpadding="6">
                            <tr>
                                <td>Poleret idag:</td>
                                <td valign="top" style="vertical-align: text-top;">K<input style="height: 12px;" type="radio" value="kontant" name="<? echo $count; ?>_poleret_idag" /> G<input style="height: 12px;" type="radio" value="giro" name="<? echo $count; ?>_poleret_idag" /> %<input style="height: 12px;" type="radio" value="ingen" name="<? echo $count; ?>_poleret_idag" /><td>
                            </tr>
                            <tr>
                        <td>A:</td>
                        <td><input style="height: 1512pxpx;" type="checkbox" name="<? echo $count; ?>_check_a" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>B:</td>
                        <td><input style="height: 12px;" type="checkbox" name="<? echo $count; ?>_check_b" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>C.:</td>
                        <td><input style="height: 12px;" type="checkbox" name="<? echo $count; ?>_check_c" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>D:</td>
                        <td><input style="height: 12px;" type="checkbox" name="<? echo $count; ?>_check_d" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>E:</td>
                        <td><input style="height: 12px;" type="checkbox" name="<? echo $count; ?>_check_e" /></td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2" style="height: 55px;">&nbsp;</td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2">Tidligere poleringer:</td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td colspan="2"><div style="width: 280px; height: 135px; background-color: #ebebeb; border: 1px solid #CCCCCC;"</td>
                    </tr>
                </table>

                        </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td style="padding-right: 12px; padding-top: 40px;" align="right" colspan="2"><input style="width: 80px; height: 37px;" type="button" value="udført" /> <input onClick="window.location='planlaegning.php?count=2'"  style="width: 110px; height: 37px;" type="button" value="spring over" /> <input style="width: 170px; height: 37px;" type="button" value="afslut dagens arbejde" /> </td>
                    </tr>
                </table>

<?

            }

        $count .= 1;

        }

    } Else {

        Echo "Der blev ikke fundet nogen kunde på din søgning.<br /><br />" . $SQL . "<br /><br />b";

    }

include("bottom.php"); ?>
Avatar billede hmortensen Nybegynder
05. marts 2008 - 19:18 #1
Har du et kald til session_start() i top.php?
Avatar billede nalu Nybegynder
05. marts 2008 - 20:04 #2
Ja, før headeren